Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Polacy na tropie luksusu
dodano 28.05.2011
Według badań KPMG produkty z wyższej półki kupuje z różną częstotliwością ponad 2 mln Polaków. Stanowią symbol statusu, więc cieszą się zainteresowaniem nie tylko wśród osób bardzo zamożnych, ale także tych o przeciętnych zarobkach.
Każdy chce od czasu do czasu zasmakować odrobiny luksusu. Na szczęście są na to sposoby bez konieczności robienia ogromnej dziury w domowym budżecie. Jak upolować produkty z wyższej półki mniejszym kosztem?
Euromonitor podaje, że w ciągu ostatnich pięciu lat wydatki Polaków na dobra luksusowe wzrosły o 73% i osiągnęły w ubiegłym roku wartość 34 mld PLN. Według raportu KPMG konsumenci w naszym kraju są skłonni przeznaczyć na luksusowe zakupy średnio 13% dochodów. Co ciekawe takie zakupy dokonują nie tylko osoby zarabiające dużo powyżej średniej krajowej.
Polaków coraz bardziej interesują dobra z wyższej półki, ale niestety wiele z nich znajduje się poza zasięgiem przeciętnego konsumenta. Według badań Eurostatu zamożność Polaków, mierzona w PKB na mieszkańca z uwzględnieniem siły nabywczej, w 2009 roku wynosiła jedynie 61% średniej unijnej. Wiele osób szuka więc sposobów na zdobycie drogich towarów mniejszym kosztem.
Wirtualny świat prawdziwego luksusu
Polując na produkty z wyższej półki Polacy coraz częściej dokonują zakupów przez Internet. Według badania firmy Forrester Research prawie 1/3 sprzedaży online to właśnie droższe towary – Polscy internauci zdają sobie sprawę z tego, że kupując produkty luksusowe przez Internet mogą nabyć je taniej. Co więcej im bardziej luksusowy towar, tym bardziej widoczna jest różnica w cenie między tradycyjnym sklepem a zakupami online – mówi Jacek Milewski z portalu aukcyjnego ZdrapCene.pl. Z raportu Boston Consulting Group wynika, że w Internecie najwięcej można zaoszczędzić na zakupach kosmetyków, AGD oraz elektroniki – od kilkunastu do kilkudziesięciu procent.
Polacy coraz częściej przekonują się nawet do zakupu odzieży w Internecie. Wynika to między innymi z tego, że w naszym kraju rynek odzieży z wyższej półki wygląda najsłabiej ze wszystkich branż produktów luksusowych. - Wiele osób nie ma bezpośredniego dostępu do marek, które chciałoby nabyć, więc szuka ich w Internecie, także w sklepach zagranicznych. Według badań SMG/KRC odzież kupuje 12% polskich internautów. Obecnie w dobrych sklepach internetowych opisy produktów oraz ich zdjęcia, a także przejrzysta polityka zwrotów pozwalają na wygodny zakup odzieży, bez obaw o wybór złego rozmiaru – mówi Piotr Berliński, Dyrektor Zarządzający Every Nature, marki odzieżowej prowadzącej sklep online.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW