Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Ubezpieczenia podróżne. Czy interesują Polaków?
dodano 26.07.2011
Mówi się, że przezorny zawsze jest ubezpieczony. Co zatem powiedzieć o Polakach, skoro tylko 30 proc. z nich, kupuje polisę ubezpieczeniową przed wyjazdem na urlop?
- Ubezpieczenia turystyczne są w naszym portfolio od 2009 roku. Posiadamy je w dwóch wariantach – ubezpieczenie podróżne, które obejmuje nie tylko pomoc w wypadku choroby, ale także zwrot kosztów w przypadku kradzieży, opóźnienia lotu, zniszczenia bagażu; oferujemy także polisy zabezpieczające wyłącznie od rezygnacji z biletu lotniczego – mówi Łukasz Neska z Internetowego Centrum Podróży eSKY.pl – Ciekawe jest to, że ubezpieczenia są tym produktem, na którym bardzo dobrze obserwuje się zmiany w przyzwyczajeniach podróżnych Polaków.
Polacy, choć z reguły ostrożni, niechętnie myślą o dodatkowym ubezpieczeniu. Organizując samodzielnie wyjazd, pamiętają o tym, że ważny jest zakup biletu z odpowiednim wyprzedzeniem, rezerwacja noclegu… jednak nadal zdarza im się zapominać, że wśród spraw, o które należy zatroszczyć się przed podróżą, jest również ubezpieczenie. Analizując liczbę sprzedanych przez eSKY.pl polis, zauważamy, że przezorność i zapobiegliwość naszych rodaków znacznie się zwiększyła, na przestrzeni ostatniego półtora roku. O ile w lutym 2010 ubezpieczenie wykupiło zaledwie 7 proc. osób korzystających z usług serwisu, o tyle w lipcu 2010 było to już 15 proc., a rok później 30 proc. Jak widać w ciągu dwunastu miesięcy zainteresowanie ubezpieczeniami turystycznymi wzrosło dwukrotnie. Niewątpliwie wpływ na to miały media, które w sezonie wakacyjnym podkreślają jak ważne jest wykupienie polisy, ale również sytuacje takie jak pył wulkaniczny czy paraliż na lotniskach w grudniu 2010. Polacy wiedzą, że posiadając ubezpieczenie otrzymają pomoc nawet wówczas, gdy w portach lotniczych panuje zamieszanie i na lotnisku ciężko jest uzyskać jakiekolwiek informacje.
- Patrząc na procentowy udział wypłaty świadczeń, za wszelkiego rodzaju przygody podczas podróży, najwięcej – 24 proc. klientów otrzymało zwrot kosztów, które ponieśli w związku z opóźnieniem lotu – mam tu na myśli zakupienie posiłku, leków czy przyborów toaletowych – wyjaśnia Anna Wieconkowska z Chartis Europe – Mieliśmy też klientów – 6 proc. w skali ostatniego roku, którzy otrzymali świadczenia w związku z pyłem wulkanicznym paraliżującym ruch lotniczy.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW