Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Polski rynek SEO na tle krajów Europy
dodano 10.08.2007
Pozycjonowanie stron w ostatnim czasie w Polsce stało się bardzo popularne. Powstało wiele firm, które żyją właśnie z pozycjonowania - niestety najczęściej nieetycznego i niezgodnego z przyjętymi wytycznymi i zasadami netykiety...
Jeszcze więcej niż firm pojawiło się pozycjonerów - hobbystów, którzy po prostu eksperymentują na klientach i często pracują na złą opinie dla tej gałęzi marketingu internetowego.
Czym zatem jest pozycjonowanie? "Pozycjonowanie to pewien proces takiego promowania serwisu, aby pojawiał się na wybrane frazy kluczowe na jak najwyższych pozycjach w rezultatach wyszukiwania wyszukiwarek (szczególny nacisk na google)." Jest to ogólna definicja, która de facto pokazuje tylko część celu pozycjonowania. Do tej definicji należy dołączyć informację, że pozycjonowanie ma na celu sprowadzenie na stronę właściwego ruchu określonej grupy docelowej - zainteresowanej ofertą.
W Polsce niestety pozycjonowanie sprowadza się po prostu do wypchnięcia strony w wynikach wyszukiwarek wysoko, na często nieprzemyślane, nieskuteczne frazy. Takie działania, jeśli przynoszą skutek w postaci ruchu na stronie, to jest to zwykle ruch nie przekładający się na sprzedaż w szerokim tego słowa znaczeniu.
Porównując Polskę do Europy wschodniej i zachodniej, zdecydowanie bliżej nam do tej pierwszej. Polacy, jako bardzo kreatywni ("Polak potrafi"), stosują przeróżne sztuczki, by dojść do odpowiednich wyników. W Polsce SEO (optymalizacja stron pod wyszukiwarki) jest bardzo rozpowszechniona. Jak już wspomniałem pozycjonerzy, aby zminimalizować nakład prac, uciekają się do sztuczek obchodzących algorytmy indeksacji stron podpięte pod wyszukiwarki. Podobnie rynek SEO wygląda w Rosji, stąd stwierdzenie, że bliżej nam do wschodniej niż zachodniej Europy. W Europie zachodniej pozycjonowaniem zajmują się praktycznie wyłącznie wyspecjalizowane firmy, których usługi są bardzo drogie - jednak za tę cenę klient otrzymuje duży nakład pracy zgodny z wszelkimi wytycznymi netykiety.
Doskonałym przykładem zachodnioeuropejskiego kraju, gdzie przy pozycjonowaniu kładzie się bardzo duży nacisk na netykietę i zwraca uwagę, by nie zaśmiecać internetu jest Dania. Duński Internet wolny jest od nic nie wnoszących dla internautów qlwebów, cancatów itp. Tam pozycjonowanie (z duń. søgemaskineoptimering) sprowadza się do optymalizacji i promocji strony pod użytkownika a nie wyszukiwarki. Dzięki takiemu podejściu firm seo - søgemaskineoptimering rezultaty wyszukiwania są bardziej skuteczne i odpowiadające temu czego szuka internauta.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW