Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
10 elementów sprawiających, że Twoja marka będzie zapamiętana
dodano 08.01.2009
Jest wiele czynników, które powodują, że marki są w stanie przetrwać i rozwijać się przez lata obecności na rynku. Odpierają ataki konkurencji w swoich okopach i pozostają w doskonałych relacjach z klientami...
Jest wiele czynników, które powodują, że marki są w stanie przetrwać i rozwijać się przez lata obecności na rynku. Odpierają ataki konkurencji w swoich okopach i pozostają w doskonałych relacjach z klientami, od czasu do czasu ruszając na wojnę, która ma im przynieść nowe tereny.
Czynniki wpływające na odniesienie sukcesu przez markę to:
1. Osobista relacja z klientami.
Nikt nie lubi być traktowany, jako jeden z wielu, również Twoi klienci nie lubią gdy traktujesz ich przedmiotowo. Nie ważne czy jesteś masowym producentem czy wytwórcą unikalnych produktów, wszędzie osobisty kontakt z klientem jest równie ważny. Bez tego, będziesz tylko jednym z wielu sprzedawców, którzy oferują identyczne produkty.
Dzięki nawiązaniu osobistego kontaktu będziesz mógł mimo wyższych cen i braku wszystkich możliwych dodatków do produktu, zdobywać i utrzymać nowych klientów.
2. Wartości.
Wiele kartek zapisano wartościami, jakimi kierują się marki. Są wśród nich: innowacyjność, uczciwość, nastawianie na indywidualny kontakt z klientem, profesjonalizm … itd. itd.
Jednak napisanie tego na własnej stronie internetowej a trzymanie się tych wartości w codziennym biznesowym życiu, to dwie zupełnie różne sprawy. Wartości musisz trzymać się w każdej sytuacji, w jakiej znajdziesz się Ty i Twoja firma.
Jeszcze ważniejsze jest przekazanie wartości firmy jej pracownikom. To oni ją budują i są jej najcenniejszym kapitałem, jeśli nie będą pracować zgodnie z głoszonymi przez Twoją firmę zasadami zaczniesz tracić klientów.
Klienci odejdą, ponieważ nie będą widzieli związku między obietnicami, jakie dajesz, a zachowaniem Twoich pracowników. Nie wahaj się zwolnić ludzi, którzy nie działają zgodnie z waszymi wartościami, nawet, jeśli ciężko pracują i osiągają zadowalające wyniki. Wartości są kluczem do pozyskania zaufania klienta, nikt w Twojej firmie nie może działać przeciwko nim.
3. Kluczowe przesłanie.
Jeśli nie umiesz opowiedzieć w kilku słowach, czym się zajmujesz i dlaczego właśnie u Ciebie powinienem dokonać zakupu, wtedy nie różnisz się w moich oczach od tysięcy innych podobnych firm.
Kluczowe przesłanie powinno wspierać markę firmy. Jest ona biznesową twarzą, jaką pokazujesz całemu światu. Odnosi się to nie tylko do rynku, na którym działasz, ale do każdej z osób, które zapoznają się z komunikatem marketingowym stworzonym przez Twoją firmę.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW