Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Filozofia snu, czyli gdzie najłatwiej spełnić marzenia.
dodano 29.11.2006
Sen to czynność, której średnio dziennie poświęcamy 8-9 godzin, czyli ponad 1/3 życia spędzamy w łóżku. Daje to nam ponad 3000 godzin, czyli 125 dni w roku. Jednak czy potrafimy spać, czy potrafimy zadbać o sypialnię, centralne miejsce w naszym życiu
W łóżku zaczynamy i kończymy nasz dzień. Łóżko jest nie tylko miejscem odpoczynku, ale i miejscem spełniania naszych fantazji, miejscem gdzie jawa przechodzi w marzenia senne, gdzie kreujemy nowe światy, nowe miejsca śniąc o nich.
Do tematu sypialni, łóżka są dwa podejścia w dzisiejszym świecie. Jedni traktują łóżko jako przedmiot i miejsce odpoczynku. Jako rzecz mało istotna w ich życiu. Dla nich nie ma znaczenia jak śpią, w czym śpią. Po prostu chcą odpocząć i nabrać sił na dzień następny.
Filozofia snu
Są też tacy, którzy łóżko i sen traktują jako swoją świątynię, wyznają „filozofię snu”. Dla nich właśnie łóżko jest centralnym miejscem życia, które najczęściej tu powstaje i tu się kończy. Dlatego nie chcą traktować łóżka jako kolejnego przedmiotu. Oni wręcz je celebrują jak i celebrują sam sen.
To oni poświęcają swój czas aby urządzić sypialnię tak by oddawała ich charakter. To oni dbają o każdy szczegół, gdyż wiedzą, że w tej właśnie sypialni spędzą znaczną część swojego życia.
Poszukując informacji o podejściu do snu poznałem osoby, które postanowiły zrobić coś dla siebie, pościel która spełni ich oczekiwania. To oni skierowali moją uwagę na to jak wiele czasu poświęcają by spać dobrze. Stworzyli pościel www.getzzz.pl, której poświęcili wiele godzin. Zjeździli świat by dobrać najlepszy materiał, by dobrać kolory. Swoim pomysłem pobudzili wyobraźnie artystów, Pawła Kruka i Patrycji Łukomskiej, którzy stworzyli pościelowe dzieła sztuki.
Wojciech Borowski, który stworzył getzzz.pl powiedział, że „dla niego sypialnia jest punktem centralnym jego świata i chce by była on tak piękna jak to możliwe”. Dlatego wraz z grupą znajomych stworzyli taką a nie inną pościel. Jak się okazało na bazie własnych potrzeb powstała firma, która chce promować „filozofię snu”, a chętnych na ich produkty nie brakuje.
Zapewne jest to inne podejście niż w każdym sklepie z pościelą, gdzie dzieli się ją pod względem materiału i ceny. Dla sprzedawczyni ze sklepu z pościelą, z którą rozmawiałem znaczenie ma tylko „materiał i kolor, z którego dana pościel jest uszyta”. Na pytanie, potrafi coś dobrać do mojego charakteru widzę jak na jej twarzy pojawia się grymas o kształcie wielkiego znaku zapytania.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW