Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Nadchodzi zmierz ery ulotek - na scenę wkracza Internet
dodano 23.02.2009
Popularne jeszcze ulotki coraz szybciej odchodzą w zapomnienie. Coraz większa popularność Internetu sprawia, że firmy zaczynają przerzucać tam coraz więcej środków na reklamę. Kiedy znikną ulotki z naszych ulic?
W Krakowie jesień wygląda bardzo podobnie. Świeci słońce, jest ciepło, aż chce się wyskoczyć na miasto. Kiedy już znajdziemy się w centrum, naszym oczom ukazuje się nieciekawy widok. Stosy ulotek, zalegające na ulicach, chodnikach, wysypujące się z koszy. Powód? Jesień to "być albo nie być" dla szkół językowych i innych firm, które muszą w ciągu miesiąca czy dwóch zdobyć Klientów, aby przetrwać kolejny rok. Walczą zatem ostro - ulotkami.
Tymczasem Polacy uodparniają się na nie i statystycznie prawie 9 na 10 ulotek ląduje od razu w koszu lub na ulicy. Tymczasem, jak wejdziemy do Internetu, to zauważymy, że mało tych firm korzysta z usługi, jaką jest pozycjonowanie stron internetowych w wyszukiwarkach. Firmy SEO już dawno zorientowały się, że inwestycja w ulotki to pieniądze wyrzucane w błoto i jeżeli ktoś szuka informacji na temat pozycjonowania, to czyni to tylko przez Internet. Szukając np. w Krakowie firmy SEO wpisujemy w wyszukiwarkę np. pozycjonowanie kraków - nie idziemy na ulicę po ulotkę....
Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie w Google? Pozycjonowanie to przede wszystkim większe uznanie w oczach internatów dla firmy, ponieważ wierzymy, że jeżeli ktoś znajduje się "na samej górze", to zna się na temacie i warto skorzystać akuratnie z usług jego firmy. Pomijam już fakt, że koszt druku 10,000 ulotek to około 2000 zł, kolportaż to dodatkowe 500 zł. Tymczasem za taka kwotę można przez miesiąc reklamować np. usługi szkoły językowej na kilkanaście możliwych fraz. Ulotki zaś zejdą w 1 dzień... Owszem, jeżeli w grę wchodzi np. kredyt mieszkaniowy w Krakowie, można postawić na ulotki. Jednak i tak osoba, która dostanie taką ulotkę, będzie chciała znaleźć dodatkowe informacje.... właśnie w Internecie. I co z tego, jak dostanie ulotkę od banku X, skoro po odwiedzeniu witryny banku Y i znalezieniu na niej odpowiedzi na wszystkie pytania, swoje kroki i tak skieruje ku Y. W takim przypadku ulotka spełniła swoją rolę - wzbudziła zainteresowanie. jednak już drugie zadanie nie poszło tak dobrze - klient nie miał czasu na bezpośrednie odwiedziny, ponieważ np. śpieszył się do pracy. Informacji poszukał wieczorem, w domu - w Internecie....
Warto zatem "pójść dalej" i zwrócić swoją uwagę na Internet. Tym bardziej, że firma, która zrobi to szybciej, umocni swoją pozycje w Internecie i gdy za rok czy dwa konkurent pójdzie w jej ślady, ciężko będzie mu odrobić zaległości...
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW