Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Raport - banki pod lupą SEM
dodano 07.03.2009
Ranking polskich banków pod kątem ich działań search engine marketing, przygotowany przez agencję SEM - Bluerank.
Po raz drugi wzięto pod lupę polskie banki i oceniono je pod kątem prowadzonych przez nie działań SEM (PPC + SEO). Który z banków skutecznie pozycjonował swoje strony, który reklamował się w linkach sponsorowanych, kto wypadł najlepiej i co się zmieniło w stosunku do poprzedniego rankingu? Odpowiedzi na te pytania w raporcie agencji Bluerank – Banki pod lupą SEM.
Zwycięzcą najnowszego rankingu SEM (optymalizacja i pozycjonowanie oraz reklama w wyszukiwarkach internetowych) w IV kw. 2008 jest PKO BP, który utrzymał tytuł lidera, zdobyty w analogicznym rankingu z roku 2007. Największy spadek odnotował MultiBank oraz bank Citi Handlowy, który zamyka zestawienie. W górę poszedł mBank, ING BŚ, Pekao, oraz BZ WBK, zajmujący obecnie drugie miejsce. Poniżej porównanie rankingów SEM z ostatnich kwartałów 2007 i 2008...
IV KWARTAŁ 2007
PKO Bank Polski
Bank Millennium
Bank BPH
Bank Zachodni WBK
MultiBank
Lukas Bank
mBank
Citi Handlowy
DomBank
Bank Pekso SA
ING Bank Śląski
IV KWARTAŁ 2008
PKO Bank Polski
Bank Zachodni WBK
mBank
Bank Millennium
Bank BPH
Lukas Bank
Bank Pekso SA
ING Bank Śląski
DomBank
MultiBank
Citi Handlowy
W obu rankingach oparto się na tych samych kryteriach oceny banków - brano pod uwagę pozycje ich serwisów WWW w organicznych wynikach wyszukiwania, ilość i jakość odnośników prowadzących do każdej z witryn, oraz optymalizację stron banków pod kątem wyszukiwarek. Badano także widoczność banków w płatnych wynikach wyszukiwania (linki sponsorowane).
Pierwsze miejsce bez zmian. W najnowszym zestawieniu utrzymuje je bank PKO BP, który nieznacznie, bo o 1 - w porównaniu z rankingiem sprzed roku - zwiększył liczbę zdobytych punktów, co nie daje mu zbyt dużej przewagi nad bankiem plasującym się na kolejnej pozycji… a tutaj – pewne przetasowania…
BZ WBK, który zajmuje miejsce drugie, wyraźnie wyprzedził konkurentów, zdobywając tym razem 50 punktów. To tylko o 2 punkty mniej niż zwycięzca rankingu - PKO BP i aż o 9 punktów więcej, niż w rankingu z poprzedniego roku. Skok BZ WBK to efekt kampanii linków sponsorowanych – w tej kategorii bank uzyskał 14 punktów, zajmując drugie miejsce pod względem widoczności i zasięgu kampanii PPC (dla porównania - w 2007 roku w badanym okresie, BZ WBK za tę kategorię w ogóle nie otrzymał punktów - nie prowadził wówczas działań reklamowych w wyszukiwarkach).
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ