Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Raport - banki pod lupą SEM

Autor: WiXa
dodano 07.03.2009
Ocena:

Ranking polskich banków pod kątem ich działań search engine marketing, przygotowany przez agencję SEM - Bluerank.


Po raz drugi wzięto pod lupę polskie banki i oceniono je pod kątem prowadzonych przez nie działań SEM (PPC + SEO). Który z banków skutecznie pozycjonował swoje strony, który reklamował się w linkach sponsorowanych, kto wypadł najlepiej i co się zmieniło w stosunku do poprzedniego rankingu? Odpowiedzi na te pytania w raporcie agencji Bluerank – Banki pod lupą SEM.
Zwycięzcą najnowszego rankingu SEM (optymalizacja i pozycjonowanie oraz reklama w wyszukiwarkach internetowych) w IV kw. 2008 jest PKO BP, który utrzymał tytuł lidera, zdobyty w analogicznym rankingu z roku 2007. Największy spadek odnotował MultiBank oraz bank Citi Handlowy, który zamyka zestawienie. W górę poszedł mBank, ING BŚ, Pekao, oraz BZ WBK, zajmujący obecnie drugie miejsce. Poniżej porównanie rankingów SEM z ostatnich kwartałów 2007 i 2008...
IV KWARTAŁ 2007

PKO Bank Polski

Bank Millennium

Bank BPH

Bank Zachodni WBK

MultiBank

Lukas Bank

mBank

Citi Handlowy

DomBank

Bank Pekso SA

ING Bank Śląski


 


IV KWARTAŁ 2008 

PKO Bank Polski

Bank Zachodni WBK

mBank

Bank Millennium

Bank BPH

Lukas Bank

Bank Pekso SA

ING Bank Śląski

DomBank

MultiBank

Citi Handlowy
W obu rankingach oparto się na tych samych kryteriach oceny banków - brano pod uwagę pozycje ich serwisów WWW w organicznych wynikach wyszukiwania, ilość i jakość odnośników prowadzących do każdej z witryn, oraz optymalizację stron banków pod kątem wyszukiwarek. Badano także widoczność banków w płatnych wynikach wyszukiwania (linki sponsorowane).


Pierwsze miejsce bez zmian. W najnowszym zestawieniu utrzymuje je bank PKO BP, który nieznacznie, bo o 1 - w porównaniu z rankingiem sprzed roku - zwiększył liczbę zdobytych punktów, co nie daje mu zbyt dużej przewagi nad bankiem plasującym się na kolejnej pozycji… a tutaj – pewne przetasowania…


BZ WBK, który zajmuje miejsce drugie, wyraźnie wyprzedził konkurentów, zdobywając tym razem 50 punktów. To tylko o 2 punkty mniej niż zwycięzca rankingu - PKO BP i aż o 9 punktów więcej, niż w rankingu z poprzedniego roku. Skok BZ WBK to efekt kampanii linków sponsorowanych – w tej kategorii bank uzyskał 14 punktów, zajmując drugie miejsce pod względem widoczności i zasięgu kampanii PPC (dla porównania - w 2007 roku w badanym okresie, BZ WBK za tę kategorię w ogóle nie otrzymał punktów - nie prowadził wówczas działań reklamowych w wyszukiwarkach).
   Raport - banki pod lupą SEM - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: WiXa
avatar

Opis z moblo.pl
Dodał(a) plik multimedialny http://patrz.pl?1265...
W serwisie od:
19.12.2006
Dodaj do znajomych
Komunikator:

 
INNE OD WiXa
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje