Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Serwisy społecznościowe górą, e-maile do lamusa
dodano 08.04.2009
Serwisy społecznościowe burzą dotychczasowy porządek w Internecie. Z najnowszych badań wynika, że tego typu portale są bardziej popularne niż wysyłanie e-maili. W ten trend wpisuje się rosnąca popularność polskich serwisów społecznościowych.
Z najnowszych badań przeprowadzonych w marcu 2009r. przez Nielsen Online na terenie Stanów Zjednoczonych, Australii, Brazylii, Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii, Szwajcarii i Wielkiej Brytanii wynika, że 67% internautów korzysta z serwisów społecznościowych, a z e-maili 65%. Wzrost popularności serwisów społecznościowych i blogów o 5,4% w ciągu roku był najbardziej dynamiczny wśród wszystkich form aktywności w Internecie. Wzrost popularności tej formy spędzania czasu w sieci był trzykrotnie większy niż wzrost ogólnego czasu poświęcanego na surfowanie w sieci.
Jeśli zmiany będą zachodzić w takim tempie można się zastanawiać kiedy social media przegonią wyszukiwarki internetowe dominujące w tym badaniu. A to oznaczałoby prawdziwą rewolucję w Internecie, szczególnie dla marketerów polujących na e-klientów.
Jedną z przyczyn spadającej popularności mailowania jest zamieszczanie tej usługi w ramach serwisów społecznościowych. Wzrasta czas poświęcany na przeglądanie tego typu portali ponieważ skupiają one coraz więcej usług: e-maile, fora internetowe, blogi i komunikatory internetowe. Serwisy społecznościowe są obecnie najbardziej kompleksowym narzędziem kreowania tożsamości w sieci. Za rosnącym zainteresowaniem użytkowników podąża uwaga reklamodawców. Skoro coraz więcej internautów coraz dłużej przegląda te serwisy, to są potencjalnymi odbiorcami coraz większej liczby reklam.
Walka serwisów o użytkowników trwa także w Polsce np. serwis społeczno - rekomendujący Elefanta.pl, usprawnia działanie serwisu opierając się na sugestiach swoich użytkowników. Efekty tych udogodnień są już widoczne – liczba użytkowników w marcu 2009r. wzrosła do 486 tysięcy, czyli o 20% w porównaniu do grudnia 2008r.
Internauci coraz częściej korzystają z serwisów rekomendujących, które są odpowiedzią na pozycjonowanie stron. Wzajemne polecanie i ocenianie stron internetowych pozwala odnaleźć strony wartościowe w oczach użytkowników Internetu. Może on również polegać na rekomendacjach innych użytkowników ponieważ serwisy działają w oparciu o tzw. społeczne mechanizmy wyboru. Polecaniem stron w ramach serwisu zajmują się ludzie o sprecyzowanych zainteresowaniach, a nie automatyczne wyszukiwarki internetowe.
Oprócz Elefanta.pl w ramach kategorii social bookmarking o polskich użytkowników walczą też wykop.pl, gwar.pl, sfora.pl, wyczaj.to, linkr.pl.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW