Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Głupie reklamy - czy skuteczne?
dodano 09.07.2008
Oglądając, jak każdy jeden Polak telewizję, spotkałem się z pewną reklamą środka chemicznego do szamba.
Na pierwszy rzut oka ta reklama zaczęła mnie denerwować i nadal mnie denerwuje. Jednak utkwiła mi w pamięci. A to już sukces - jeżeli reklama zostanie zapamiętana przez odbiorcę i zostanie kojarzona z tym produktem.
Następnym krokiem przy skuteczności reklamy jest to, aby potencjalny klient dokonał zakupu.
W reklamach przeprowadzane są tysiące procesów psychologicznych i to od nich zależy, czy reklama odniesie sukces.
Dlatego przy tworzeniu reklamy uwzględnia się porady psychologów. To oni wyznaczają scenariusz reklamy oraz jej typ: czy to będzie reklama pragmatyczna, czy romantyczna.
Potencjalny klient po zaobserwowaniu reklamy i po zapamiętaniu tej marki dzięki tzw. głupim lub śmiesznym elementom w reklamie, zada sobie po pewnym czasie pytanie: "A może to jest faktycznie dobre?", "Może warto tego spróbować?" , "A zaryzykuje i kupię!". Często takie pytanie zostaje zadawane po rozmowie ze znajomym, który poleca potencjalnemu klientowi ten produkt. Działa to na zasadzie reakcji łańcuchowej. Czyli ten potencjalny klient po zakupie tego produktu, może spotkać innego znajomego i wtedy poleci mu również ten sam produkt itd.
Możemy zaobserwować to na sobie. Spróbujmy w czasie jakiejś głupiej reklamy sprawdzić, co się dzieje z naszą podświadomością. Niby reklama do nas nie dociera, jednak w podświadomości jest ona odbierana. I po pewnym czasie ta podświadomość "odzywa się"
Na tym polega skuteczność reklamy.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW