Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Kryzys?...Tak, ale nie w sieci!
dodano 20.04.2009
W dobie kryzysu wszędzie słychać wołania o cięcia, redukcje i o to najgorsze co ważniejsze … oszczędności. Wirtualna sieć na szczęście jednak nie poddaje się tak łatwo kryzysowym wahaniom.
Właśnie dziś, w momencie rynkowego załamania otwiera się na nowe możliwości współpracy typu B2B. Nowe, innowacyjne rozwiązania, które biznesmenom i klientom prywatnym znacznie ułatwią życie i pomogą zaoszczędzić czas i pieniądze, proponują portale takie jak Allegro, Ceneo, czy Oferteo.
Giełda on-line
Allegro to marka chyba najbardziej znana i jednocześnie pionier dostarczania towarów przez sieć na polskim rynku. Oprócz bardzo bogatej oferty towarów, które można tu nabyć spełnia jednocześnie funkcję giełdy internetowej. Tu za pomocą kilku sprytnych kliknięć myszką w odpowiednim momencie możemy stać się właścicielami laptopa, perfum renomowanej marki, czy… używanych butów ślubnych. A wszystko to – nierzadko za mniej, niż pół ceny.
Dzięki możliwości umieszczenia dowolnie szczegółowych opisów produktu oraz sprawnie działającemu systemowi przyznawania „znaczków” dla najlepszych i najuczciwszych sprzedawców portal ten od dawna jest popularnym miejscem robienia zakupów w sieci. Produkty możemy znaleźć łatwiej dzięki bardzo prostej, ale funkcjonalnej wyszukiwarce. Jednocześnie mamy możliwość wskazania przedziału cenowego, który jest dla nas dostępny. Choć przeznaczone głównie dla osób fizycznych może być również wykorzystywane do zakupów firmowych.
Tanio, taniej, Ceneo
Portal Ceneo.pl spełnia trochę inną funkcję – większości z nas po prostu maksymalnie ułatwi życie poprzez umożliwienie porównania ofert z różnych sklepów internetowych, a następnie – bezpośrednio na stronach wybranego przez nas sklepu – dokonanie zakupu. Dzięki temu klient oszczędza przede wszystkim czas, choć, podobnie jak w przypadku pozostałych portali, o jego przydatności decyduje także możliwość zapoznania się z komentarzami i opiniami, na temat poszczególnych produktów, wyrażonych przez innych internautów.
Więcej niż e-sklep
Oferteo.pl to z kolei rozwiązanie w sytuacji, gdy szukamy bardziej skomplikowanej oferty i nie wystarczy proste zestawienie cen lub aukcja. Tutaj chodzi o nawiązywanie kontaktów między firmami a klientami potrzebującymi towaru lub usługi. Portal ten to jednak nie po prostu e-sklep, gdzie przechadzamy się między wirtualnymi półkami, wspomagając się prostą wyszukiwarką produktów. Największym atutem Oferteo jest to, że dzięki usłudze tzw. Zapytania ofertowego możemy znaleźć dostawców skrojonych na miarę oczekiwań. W jaki sposób? Otóż po wypełnieniu formularza w którym określamy szczegółowo, czego potrzebujemy – oraz na jakich warunkach - także płacowych. Oferteo.pl dokonuje przesiewu w swoich zasobach i wysyła nasze zapytanie do Dostawców. System sam zadba o to, by nasze zapytanie trafiło do jak największej liczby Dostawców spełniających nasze wymogi. Dla przykładu – dzięki usłudze zapytania możemy bez trudu znaleźć wykonawcę zarówno elewacji dachowej, jak i ekipę remontową. Dodatkowo bez większych trudności nawiążemy kontakt z firmą sprowadzającą wełnę mineralną dla celów budowlanych, z którą, jeśli oferuje korzystne warunki, możemy podpisać długoterminowy kontrakt. Należy bowiem pamiętać, że Oferteo to przede wszystkim forum dla małych i średnich przedsiębiorców, którym zależy na dokonywaniu transakcji biznesowych na średnią oraz dużą skalę.
Bardzo rozbudowany katalog branżowy, w którym znaleźć możemy zarówno materiały budowlane, jak i firmę cateringową jest prosty w obsłudze. Możliwość prezentowania w formie wizytówki własnej firmy to niewątpliwie kolejna zaleta portalu. Dzięki tej funkcji firma może przedstawić swoją ofertę w formie elektronicznej. W ten sposób firma może wprowadzić oszczędności w dziale reklamy – dostajemy darmową (rejestracja w portalu jest zwolniona z jakichkolwiek opłat) powierzchnię reklamową! Jak twierdzą badacze rynku oraz specjaliści od nowych form marketingu, promocja własnej marki w formie wirtualnej jest coraz bardziej skuteczna. Przede wszystkim dysponujemy w niej większą paletą „przykuwaczy uwagi” – od prostych dodatków (zdjęcia, klipy) po bardziej rozbudowane prezentacje multimedialne. Dodanie zdjęć znacznie podniesie wizualny poziom naszej firmowej prezentacji. Zdjęcia oczywiście można dodać do wizytówki firmy. Warto pamiętać – im wizytówka bogatsza w detale treści ofert, tym łatwiej nas będzie znaleźć przez ogólnie dostępne wyszukiwarki takie jak Gogle, Yahoo, Wp, czy Onet. Ponadto nie da się już ukryć, że reklama internetowa dociera do znacznie większej liczby odbiorców.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW