Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Wprowadzenie w techniki SEO - Search Engine Optimization
dodano 12.05.2009
Jak pozycjonować swoją stronę z sukcesem. Na co zwrócić uwagę i jakich elementów nie zaniedbać. Wprowadzenie w techniki SEO - krok po kroku.
1. Wybierz odpowiednie słowa kluczowe
Najważniejszym a jednocześnie stosunkowo łatwym zadaniem jest wybór słów kluczowych lub fraz, na które chcesz promować swoją stronę w wyszukiwarce. Zidentyfikuj słowa lub frazy, których szukają ludzie (lub mogą szukać) na Twojej stronie. Jeżeli sprzedajesz komputery to Twoje słowa kluczowe muszą zawierać w sobie coś związanego z „komputerami”. Nie używaj słów niezwiązanych ze stroną nawet, jeżeli miałoby to zwiększyć ruch na niej. Jeżeli nie jesteś pewien czy dane słowo jest wyszukiwane przez ludzi wykorzystaj narzędzie propozycji słów kluczowych udostępniane przez Google.
KeyWord Tools – https://adwords.google.pl/select/KeywordToolExternal
2. Analiza konkurencji
Zobacz kto jest Twoim konkurentem. Wystarczy że, wpiszesz do wyszukiwarki wybrane przez Ciebie słowa i sprawdzisz jakie strony wyświetlane są w wynikach wyszukiwania. Największe znaczenie mają strony na pierwszych dziesięciu pozycjach, uzyskują one łącznie 95% kliknięć. Przeanalizuj zawartość tych stron i sprawdź gdzie i w jaki sposób używają słów kluczowych. Czasem lepszy efekt można osiągnąć na mniej popularnych słowach niż tych gdzie konkurencja jest duża. Z czasem kiedy ranking Twojej strony wzrośnie, możesz wybierać bardziej konkurencyjne słowa. Jeżeli zależy Ci na słowie komputery zacznij od komputery używane lub komputery nowe.
Zobacz ilość linków prowadzących do Twojej strony i stron Twojej konkurencji. Jakość linków jest ważniejsza od ich ilości, dlatego wybieraj wartościowe i powiązane tematycznie domeny.
3. Tworzenie strony i optymalizacja
Jeżeli zdefiniowałeś już słowa kluczowe, których chcesz użyć na swojej stronie, to dodaj je w tytule strony, meta-tagach, nagłówkach i ważnych miejscach w zawartości strony. Pamiętaj o tym, żeby ich nie nadużywać, zaśmiecenie strony słowami kluczowymi nie pomoże w jej pozycjonowaniu a możemy zakończyć się wyrzuceniem z indeksu stron.
Przy tworzeniu strony ważna jest przejrzysta nawigacja. Liczy się łatwość znalezienia potrzebnych informacji. Nie warto stosować więcej niż 2 do 3 linków w głąb witryny. Dobra zawartość i organizacja strony gwarantuje, że będzie ona czytelna zarówno dla ludzi jak i botów wyszukiwarek.
Na koniec sprawdź poprawność kodu html i css na stronie W3C.
Html – http://validator.w3.org
Css - http://jigsaw.w3.org/css-validator
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW