Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Oko w oko z reklamą
dodano 09.07.2009
Odwieczny problem polskich telemaniaków - reklama - coraz bardziej szkodnikiem czy pożyteczną bakterią?
Od powstania reklamy dzielą nas tylko dwa stulecia. Jednakże w Polsce wyraźne rozwinięcie tej dziedziny mediów nastąpiło po 1989 r. kiedy to towarzyszyła nam transformacja ustrojowa. Od tego czasu można zaobserwować galopujące tempo rozwoju.
Początkowo reklamy budziły zadowolenie społeczeństwa możliwością rozwoju intelektualnego, bliskością z zachodem (USA) gdzie postępy techniczne były o wiele bardziej posunięte. Ludzie z przyjemnością spędzali czas przed telewizorami podczas przerw w swoich ulubionych filmach, telenowelach czy teleturniejach. Reklamy te ukazywały "lepsze" życie, szanse i nadzieje na poprawę bytności. Ważna rzeczą, o której warto wspomnieć jest fakt, iż reklamy złamały temat tabu. Pojawiły się reklamy szamponów przeciwłupieżowych, podpasek. Wcześniej te tematy nie były poruszane na forum publicznym.
Niestety z biegiem czasu reklamy zaczęły się nasilać. Coraz więcej informacji, coraz więcej produktów i usług,a przede wszystkim coraz dłuższe przerwy w emitowanych programach. Niezadowolenie odbiorców rosło z roku na rok. Wiele ludzi czas na reklamy wykorzystuje na pójście do toalety lub przygotowanie kanapek czy napojów. Reklamy nie budzą obecnie w nas zbyt dużego zainteresowania. Nie przyglądając się poszczególnym spotom przerzucamy z kanału na kanał w poszukiwaniu czegoś interesującego.
Reklamy stały się teraz sposobem na zarobek mediów czy to mówionych (telewizja, radio) czy drukowanych (prasa, ulotki, plakaty).
Z innego punktu widzenia reklama nadal jest "czymś" pożytecznym. Wiadomo, że bez reklamy byłoby trudno znaleźć ciekawa ofertę. Obecnie gdy na ryku istnieje tyle ciekawych propozycji trudno jest nam zdecydować się na tę właściwą. Dobrze zrobiona reklama pozwoli na lepsze trafienie do odbiorcy. Przez co liczba potencjalnych nabywców stale rośnie. Konkurencja w ostatnich latach bardzo się rozwinęła. Coraz więcej firm oferuje nam te same produkty (usługi) różniące się jedynie ceną lub jakością. Reklama choć nieraz pokazuje coś czego tak naprawdę towar nie posiada lub w dużej mierze różni się od tego pokazanego jest nadal bardzo skuteczna.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW