Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Czego szukamy online?
dodano 13.08.2009
Internet przyciąga nas nie tylko możliwością zabawy, ale również nauki - okazuje się, że tego najczęściej szukamy w sieci. Jak przekuć zainteresowanie internautów w odwiedziny strony www?
Wyniki badań Ruder Finn przeprowadzonych na amerykańskich internautach nie pozostawiają złudzeń - 96% z nas surfuje ponieważ poszukuje nowych informacji. Można oczywiście postawić pytanie o jakość merytoryczną tych wiadomości, zważywszy na fakt, że jednocześnie 9. na 10. internautów skupia się na rozrywce.
Młodzież i starsi użytkownicy szukają informacji i rozrywki. Oczywiście dla każdej grupy pod tym terminem kryją się inne kategorie rozrywki lub wiadomości. W poszczególnych grupach można również zauważyć inne różnice. Młodzi użytkownicy dwukrotnie częściej (69%) wyrażają swoje zdanie w komentarzach i prezentują się w sieciach społecznościowych niż przeciętny użytkownik internetu (37%). Kobiety (91%) znacznie liczniej koncentrują się na relacjach z innymi użytkownikami internetu niż mężczyźni (73%). Z kolei więcej mężczyzn (42%) niż kobiet (36%) wykorzystuje internet zawodowo i biznesowo. Internauci czują również potrzebę przynależności do grupy (72%) i wyrażania własnego zdania (76%).
Badania te można również odnieść do tworzenia firmowych stron internetowych. Z wyników płynie wniosek, że wartość informacyjna jest niezwykle wysoko ceniona przez internautów. Dlatego też warto pamiętać o tym, by wiadomości biznesowe przekazywały również wiedzę przydatną czytelnikom. Strona www składająca się z samych laurek dla firmy nie wzbudzi zainteresowania - znacznie lepszym pomysłem jest zamieszczanie analiz, branżowych case'ów, czy ciekawych komentarzy.Firma doradcza 4 Results prezentuje na swojej stronie raporty i artykuły z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem, HR itp.
- Internetowa księgarnia powinna publikować fragmenty oferowanych książek, recenzje, opinie innych klientów. Firma oferująca klimatyzatory może podawać nie tylko suche opisy techniczne, ale również porady na temat wyboru optymalnego urządzenia, konserwacji, nowinek technologicznych itp. - radzi Błażej Miernikiewicz z Artefakt.
Internauci nie są samotnikami - chętnie udzielają się na różnego rodzaju social services. Coraz większa liczba firm umożliwia więc dodawanie komentarzy do firmowych artykułów. Niektórzy idą jeszcze dalej tworząc firmowe forum, bloga lub serwis społecznościowy dla klientów. Przykładem udanych działań w tym zakresie był Alior Bank.
Nie ulega wątpliwości, że docierając do internautów wymaga nowych rozwiązań - wiek i płeć graja w tym przypadku mniejszą rolę niż zainteresowania i to na nich warto skupić się planując ciekawą firmową stronę www.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW