Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Studenci zatrudnili fikcyjnych dziennikarzy

Autor: WiXa
dodano 18.08.2009
Studenci zatrudnili fikcyjnych dziennikarzy

Fikcyjni dziennikarze pomagają organizatorom MediaTorów - Studenckich Nagród Dziennikarskich w znalezieniu sponsora telewizyjnej transmisji finałowej gali Plebiscytu.


Jako naczelny gazety prowadzę tu w Madrycie zajęcia dla studentów dziennikarstwa. Dowiedziałem się ostatnio o świetnej inicjatywie polskich studentów dziennikarstwa – to MediaTory - Studenckie Nagrody Dziennikarskie. Chętnie wziąłbym wszystkich moich uczniów na Galę, ale to niemożliwe. Byłoby super, gdyby transmisja tego show była w Internecie lub na satelicie. Pomyślałem, że może miałbyś pomysł jak to zrobić – pocztówki m.in. takiej treści otrzymali szefowie marketingu i PR-u trzydziestu polskich firm.
Nadawcami kartek byli dziennikarze: Charles Stokelmann z Waszyngtonu, Riquardo Fallardo z Madrytu, Graeme Stillvers z Londynu, Francois Pomerrolle z Paryża oraz Horst Kinntman z Berlina. Każdy z nich chciałby przyjechać do Polski w listopadzie na finał MediaTorów – ale z różnych powodów nie jest to możliwe. Sprawę rozwiązywałaby transmisja uroczystości. Przy pomocy pocztówek dziennikarze zapytali więc o poradę i pomoc w rozwiązaniu problemu.
W rzeczywistości „dziennikarze” to fikcyjne postacie istniejące tylko w internecie, których tożsamości zostały stworzone specjalnie na potrzeby akcji promocyjnej. Mają unikalne w skali świata kombinacje imion i nazwisk, dlatego po ich wpisaniu w wyszukiwarkę jedynymi wyświetlanymi wynikami są dokładnie te, które zaplanowali organizatorzy MediaTorów. Ponadto z internetu można się dowiedzieć, że nadawcy pocztówek posiadają swoje profile na LinkedIn- światowym portalu profesjonalistów, są doświadczonymi redaktorami prasowymi, a w wolnym czasie prowadzą własne blogi.
Pocztówki to już bardzo rzadko stosowana forma komunikacji dlatego mają większe szanse dotarcia niż e-maile. Zwłaszcza, że nasze pocztówki kierowane były do konkretnych osób i na pierwszy rzut oka nie zawierały żadnych treści reklamowych. – wyjaśnia Marcin Sikorski – Prezes Stowarzyszenia MediaTory. Nie wyobrażam sobie nie przeczytać adresowanej do mnie pocztówki z Nowego Jorku czy Paryża. Kartki z odległych zakątków świata zawsze budziły i nadal budzą pozytywne skojarzenia, a w naszej akcji ten analogowy sposób kontaktu został zintegrowany z działaniami interaktywnymi – dodaje.
Zarówno blogi jak i profile na LinkedIn przekierowywały zainteresowanego na witrynę www.mediatory.pl - dostosowaną do potrzeb działań. Efekt akcji poznamy w listopadzie choć poza doraźnym celem w postaci znalezienia sponsora transmisji od początku miała ona również charakter czysto wizerunkowy. Organizatorom MediaTorów zależało, by pokazać potencjalnym sponsorom kreacyjne możliwości zespołu, a także zapoznać ich z samą marka i ideą plebiscytu.
   Studenci zatrudnili fikcyjnych dziennikarzy - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: WiXa
avatar

Opis z moblo.pl
Dodał(a) plik multimedialny http://patrz.pl?1265...
W serwisie od:
19.12.2006
Dodaj do znajomych
Komunikator:

 
INNE OD WiXa
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje