Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Ericsson stawia na Mobile TV
dodano 25.07.2008
MBMS (multimedia broadcast/multicast service) jest najlepszym standardem dla interaktywnej telewizji mobilnej - uważają specjaliści firmy Ericsson. Pozwoli na pełną personalizację TV i prostsze wdrażanie nowych usług.
Usługi i rozwiązania związane z telewizją mobilną są jednym z głównych kierunków rozwoju firmy Ericsson na świecie. Mimo, że istnieją różne technologie świadczenia takiej usługi, Ericsson zdecydował się postawić na MBMS. W tym roku zaplanowano pierwsze komercyjne wdrożenia, wykorzystujące tę technologię.
Obecnie istnieją trzy główne standardy, służące do przekazywania sygnału telewizyjnego na telefony komórkowe: przez sieć 3G (tu mieści się MBMS), tradycyjną naziemną telewizję cyfrową (DVB-H) oraz przez satelitę.
Według firmy Ericsson wiele czynników świadczy o przewadze technologii 3G i MBMS. Jedną z głównych jej przewag jest możliwość łatwego uruchomienia kanałów zwrotnych, co czyni telewizję mobilną w pełni interaktywną. A właśnie interaktywność pozwala operatorom i nadawcom na znaczne zwiększenie lojalności użytkowników i zmaksymalizowanie przychodów z nowych źródeł. Testy, które Erisccon przeprowadził wraz z Norwegian Broadcasting Corporation wykazały, że wprowadzenie kanałów zwrotnych może podwoić czas, który widzowie spędzają przed mobilną telewizją.
Już ponad 170 operatorów na świecie uruchomiło komercyjnie usługi mobilnej telewizji i wideo. Ponad 60 z nich wykorzystało do tego rozwiązania firmy Ericsson. Do końca 2011 roku telewizję za pośrednictwem komórki będzie oglądać niemal pół miliarda osób na całym świecie.
Z badań przeprowadzonych przez firmę Ericsson wynika, że klienci spodziewają się od Mobile TV znacznie więcej, niż przeniesienia oferty tradycyjnej telewizji na mały ekran. Za korzystanie z nowych możliwości są skłonni płacić od 10 do 15 euro miesięcznie. To ogromna szansa dla operatorów i nadawców, którzy mogą dodatkowo zwielokrotnić przychody z mobilnej telewizji, wprowadzając opłaty za kontent, reklamę, opłaty za konkursy i głosowania, a nawet wirtualne zakupy za pośrednictwem komórki.
Kolejnym plusem interaktywnej telewizji mobilnej jest znaczne spersonalizowanie tych usług oraz doskonała znajomość odbiorcy, co pozwala na zaoferowanie mu usług i produktów „skrojonych na miarę". Takie podejście całkowicie zmieni rynek reklamowy.
Ericsson ma w ofercie pełne portfolio produktów do wdrażania usługi mobilnej TV. Wspiera zarówno operatorów jak i firmy działające w sektorze medialnym w rozwijaniu atrakcyjnych usług mobilnej TV dla klientów.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ