Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Dlaczego ceny nie rosnąc rosną
dodano 13.12.2009
Ukryte ceny w produktach- jak manipulowany jest klient.
Tyle w mediach pisze się o spadku cen w związku z kryzysem. Lecz dziennikarze chyba nie zadają sobie trudu by sprawdzić czy tak jest naprawdę.
Bo tak niestety nie jest.
Jednym ze sposobów na obniżenie ceny jest zastosowanie gorszych (tańszych) składników w przypadku artykułów spożywczych lub gorszych (tańszych) materiałów budowlanych w przypadku mieszkań.
Nie ma to znaczenia przy zakupie artykułów, których cena jednostkowa nie jest zbyt wysoka. Ale sytuacja jest zupełnie inna gdy klient kupuje mieszkanie zaciągając kredyt na kilkadziesiąt lat . Zastosowanie gorszych jakościowo materiałów a tym samym pojawienie się większej ilości usterek ujawnia się po kilku latach. I co wtedy? Minął już okres gwarancji i rękojmi, czyli trzeba naprawiać na własny koszt.
Drugim ze sposobów jest zachowanie ceny ale za mniejszą zawartość w opakowaniu. Nagminnie tak się dzieje przy sprzedaży artykułów spożywczych. A różnice są do dwudziestu procent. Tylko, że niewielu to zauważa bo w grę wchodzą małe kwoty.
W przypadku mieszkań można:
- nie wykonać posadzki z terakoty na balkonie,
- nie wykonać tzw. rozprowadzeń instalacji wodno-kanalizacyjnej w kuchni i łazience,
- przygotować instalację do montażu wideofonów,
- przygotować instalację do montażu osprzętu dla potrzeb kontroli dostępu,
- zamontować drzwi bezpieczne zamiast antywłamaniowych.
W przypadku domów jednorodzinnych można:
- nie wykonać np. przyłącza gazowego
- nie wykończyć poddasza
- nie zamontować okien połaciowych
A ma być to wszystko ,,podobno” dla wygody kupującego. I dlatego jest grupa klientów która pozornie tanio kupuje.
Tylko czy o to w tym chodzi aby nie przekazać całej prawdy klientowi?
Tomasz Jaczewski
(źródło: www.etjnieruchomosci.pl )
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW