Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Nieudane wakacje - jak i gdzie złożyć reklamację

Autor: klo73
dodano 05.09.2007
Nieudane wakacje - jak i gdzie złożyć reklamację

Nieuczciwi touroperatorzy, nierzetelne biura podróży



Nieudany urlop - jak dochodzić swoich praw?

Coraz częściej wyjeżdżamy i korzystamy z usług biur podróży spędzając wakacje za granicą. Jednak co roku słyszymy też o różnych wpadkach biur podróży. Eksperci radzą, jak egzekwować swoje prawa w trakcie pobytu, a także po powrocie do domu z nieudanego urlopu.

Na miejscu
Odstępstwa od umowy, w szczególności te dotyczące warunków noclegowych należy reklamować już na początku wycieczki. Jeśli zamiast pokoju z widokiem na morze zostaliśmy zakwaterowani w innym, nie spełniającym standardów określonych w umowie, należy zwrócić się bezpośrednio do pilota bądź rezydenta (w przypadku wyjazdów pobytowych), reprezentującego organizatora wycieczki podczas jej trwania i domagać się zmiany. W przypadku, gdy przedstawiciel biura nie będzie w stanie dokonać zamiany pokoju od ręki, możemy domagać się innej formy zadośćuczynienia np. w postaci darmowej wycieczki fakultatywnej czy dodatkowych posiłków. Gdyby rezydent bądź pilot odrzucił naszą prośbę, należy złożyć na jego ręce pisemną reklamację zachowując potwierdzenie jej przyjęcia do powrotu z imprezy. Zgodnie z Ustawą o Turystyce pilot wycieczki musi klientowi potwierdzić przyjęcie reklamacji - mówią przedstawiciele renomowanych biur podróży.

W sytuacji, gdy po przyjeździe na miejsce wypoczynku okazuje się, że nie mamy zapewnionego żadnego zakwaterowania, w pierwszej kolejności należy skontaktować się z organizatorem wycieczki, który zobowiązany jest zapewnić nam inny hotel w ramach tzw. świadczenia zastępczego. W takim przypadku klient nie ponosi żadnych dodatkowych kosztów. Jeśli hotel zaproponowany przez touroperatora nie spełnia standardów określonych w umowie, można domagać się obniżenia ceny wycieczki lub zażądać zapewnienia natychmiastowego powrotu do kraju.

W sytuacji, gdy nie można się skontaktować z biurem podróży lub gdy nie podejmuje ono żadnych działań, należy skontaktować się z Urzędem Marszałkowskim województwa, w którym znajduje się siedziba organizatora wycieczki. Ma on prawo wykorzystać środki z umowy ubezpieczeniowej bądź umowy gwarancji bankowej, aby pokryć koszty powrotu turystów do Polski.

Dowody
Jeśli nasza reklamacja nie zostanie rozpatrzona pozytywnie już podczas imprezy, należy zebrać materiał dowodowy - wykonać zdjęcia lub sfilmować wszystko, co potwierdza niezgodność z umową. Jeśli zamiast widoku na morze, za który dodatkowo zapłaciliśmy, codziennie musielibyśmy patrzeć na pobliski śmietnik i chcemy o tym napisać w naszej skardze, warto załączyć do niej zdjęcie. To samo dotyczy czystości czy też kategorii obiektu, a także np. plaży hotelowej - dodaje przedstawiciel serwisu www.best-hotel.pl.
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: klo73
avatar

O mnie
W serwisie od:
23.01.2007
Dodaj do znajomych

 
INNE OD klo73
TAGI: w serwisie od 2025-04-09 23:57:16
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje

Drogi użytkowniku!

W trosce o komfort korzystania z naszego serwisu chcemy dostarczać Ci coraz lepsze usługi. By móc to robić prosimy, abyś wyraził zgodę na dopasowanie treści marketingowych do Twoich zachowań w serwisie. Zgoda ta pozwoli nam częściowo finansować rozwój świadczonych usług.

Pamiętaj, że dbamy o Twoją prywatność. Nie zwiększamy zakresu naszych uprawnień bez Twojej zgody. Zadbamy również o bezpieczeństwo Twoich danych. Wyrażoną zgodę możesz cofnąć w każdej chwili.

 Tak, zgadzam się na nadanie mi "cookie" i korzystanie z danych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu dopasowania treści do moich potrzeb. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

 Tak, zgadzam się na przetwarzanie moich danych osobowych przez Administratora Serwisu i jego partnerów w celu personalizowania wyświetlanych mi reklam i dostosowania do mnie prezentowanych treści marketingowych. Przeczytałem(am) Politykę prywatności. Rozumiem ją i akceptuję.

Wyrażenie powyższych zgód jest dobrowolne i możesz je w dowolnym momencie wycofać poprzez opcję: "Twoje zgody", dostępnej w prawym, dolnym rogu strony lub poprzez usunięcie "cookies" w swojej przeglądarce dla powyżej strony, z tym, że wycofanie zgody nie będzie miało wpływu na zgodność z prawem przetwarzania na podstawie zgody, przed jej wycofaniem.


   

Ładowanie grafiki ...