Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Public relations

Autor: sleepy2
dodano 01.08.2008
Public relations
Ocena:

Działania z zakresu PR są istotnym narzędziem marketingu. Przedsiębiorstwo powinno posiadać bliskie więzi z klientami, dostawcami i dealerami, a także musi nawiązywać kontakt z publicznością (otoczeniem).


Publicznością jest tutaj każda grupa, która aktualnie, jak również potencjalnie interesuje się oraz ma wpływ na to, czy przedsiębiorstwo jest w stanie osiągać wyznaczone cele. Otoczenie firmy może ułatwiać zrealizowanie celów lub może w tym przeszkadzać, dlatego bardzo ważne są pozytywne relacje przedsiębiorstwo – otoczenie.    

   

Public relations, zwane jest też propagandą marketingową i reklamą publicznego zaufania. PR to wszelkie działania mające na celu promowanie i/lub ochronę image przedsiębiorstwa lub produktu (Ph. Kotler, Marketing…, s. 546.). Public relations jest zabieganiem o przychylność środowiska zewnętrznego i wewnętrznego przedsiębiorstwa, ze szczególnym uwzględnieniem klientów i potencjalnych nabywców. Kreowanie wizerunku firmy za pomocą instrumentu public relations nie zawiera bezpośredniej oferty sprzedaży. Przedsiębiorstwo upowszechniając swoją misję i sposoby działania stara się uzyskać przychylne opinie tych, na których mu zależy. W ramach public relations przedsiębiorstwo informuje o swojej działalności, a także rozpowszechnia wartości, którymi kieruje się przy podejmowaniu decyzji oraz zwraca uwagę otoczenia na działania pełnione na rynku.
Działania public relations w swej istocie są podobne do reklamy. Różnice są jednak istotne:

     w ramach public relations informacje upowszechniane są na koszt mass mediów (tzw. bezpłatna reklama dla przedsiębiorstwa). Przedsiębiorstwo nie ponosi kosztów takich jak w przypadku wydatków na reklamę, musi się jednak liczyć z finansową obsługą spotkań z przedstawicielami mediów, przygotowaniem materiałów informacyjnych itp.,

     reklama jest kierowana do szerokiego kręgu odbiorców natomiast PR trafia do konkretnych osób (środowisk), które są uznawane za liderów opinii publicznej. Wśród nich wyróżnia się m.in.: artystów, dziennikarzy, ludzi biznesu, którzy pośredniczą w dostarczaniu pozytywnych informacji o przedsiębiorstwie,

     w odróżnieniu od standardowej reklamy opinie odbierane przez społeczeństwo za pośrednictwem propagandy marketingowej są bardziej wiarygodne.
Public relations pełni następujące funkcje:

     -informacyjne – gdyż informuje otoczenie o działaniach przedsiębiorstwa,

     -organizowania kontaktów i utrzymywanie więzi z publicznością,

     -kształtowanie, upowszechnianie i umacnianie wizerunku firmy,

     -koordynowanie działalności gospodarczej przedsiębiorstwa z jego społeczną odpowiedzialnością,

     -wspomaganie sprzedaży produktów przez pozytywne oddziaływanie wizerunku przedsiębiorstwa,

     -umacnianie i stabilizowanie oraz podtrzymywanie i kształtowanie pozycji przedsiębiorstwa na rynku (T. Sztucki, Promocja…, s. 154).
   Public relations - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: sleepy2
avatar

O mnie
W serwisie od:
23.07.2008
Dodaj do znajomych

 
INNE OD sleepy2
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje