Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
W Sopocie chcą wykładać przedmioty matematyczno-przyrodniczne
dodano 19.08.2008
Wspólny projekt edukacyjny przygotują Gmina Miasta Sopotu i Politechnika Gdańska. W sopockich szkołach nie tylko wzrosnąć ma jakość kształcenia w zakresie nauk matematyczno-przyrodniczych, ale i jego efektywność.
Porozumienie w tej sprawie podpiszą rektor Politechniki Gdańskiej i prezydent Sopotu, absolwent PG.
Projekt, którego realizacja potrwa dwa lata, oficjalnie nosi nazwę: „Innowacyjne kształcenie politechniczne uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnzjalnych”. Bój toczy się o doskonalenie i rozwój w takich dziedzinach, jak: kompetencje matematyczne i naukowo-techniczne, informatyczne, umiejętności uczenia się oraz inicjatywność i przedsiębiorczość. Program adresowany jest do ok. 270 uczniów klas III wszystkich szkół gimnazjalnych i ok. 670 uczniów szkół ponadgimnazjalnych zlokalizowanych na terenie miasta Sopotu, głównie klas matematyczno-fizycznych, biologiczno-chemicznych i informatycznych.
Rektor prof. Janusz Rachoń nie kryje zadowolenia z sopockiej inicjatywy.
– Nauki ścisłe uczą logicznego myślenia nawet tych, którzy chcą w przyszłości być socjologami czy psychologami. Problem jest jednak dużo poważniejszy. Od kilku lat Politechnika Gdańska bije na alarm: studiujcie nauki przyrodnicze, ścisłe i techniczne, bowiem po studiach znajdziecie bez kłopotu pracę, a Polskę ocalicie przed katastrofą cywilizacyjną – mówi rektor Rachoń. – Inżynierów brakuje w całej Europie. Wydaje się, że powoli prawda ta przenika do świadomości nauczycieli, rodziców i samych uczniów, a co bardzo cieszy i świadomości samorządowców. Rozwiązania systemowe są bardzo ważne.
Strony porozumienia postanowiły, że liderem projektu będzie Gmina Miasta Sopotu, która wzięła na siebie obowiązki, m.in. przygotowania projektu, zarządzania nim i badania jego efektywności. Politechnika Gdańska przyjęła zobowiązania partnera wiodącego. Sprawować będzie nadzór merytoryczny nad projektami autorskimi w zakresie kształcenia politechnicznego, realizowanymi w szkołach uczestniczących w projekcie oraz stworzy uczniom i nauczycielom możliwość wzięcia udziału w zajęciach laboratoryjnych i audytoryjnych, prowadzonych na terenie Politechniki Gdańskiej przez pracowników uczelni.
Koordynatorem projektu z ramienia Sopotu jest Wydział Oświaty Urzędu Miasta Sopotu, a z ramienia Politechniki Gdańskiej Studium Nauczania Matematyki.
Projekt edukacyjny kwalifikowany jest do dofinansowania ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW