Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
6 ciężkich prawd Marketingu w Mediach Społecznych
dodano 20.09.2010
Social media to przyszłość marketingu. Czym są? Jak je wykorzystywać? Czego powinieneś się wystrzegać? Dowiedz się z tego artykułu.
W tym wpisie chciałbym poruszyć temat pewnych aspektów dotyczących Social Media Marketingu.
#1 : Nikt nie czyta Twojego bloga.
O ile ktokolwiek może sobie wyobrazić, na całym świecie istnieje około 200 milionów blogów.
W ciągu każdych 24 godzin tworzonych jest około 900,000 blogów. Świat nie czeka bez tchu by usłyszeć co masz do powiedzenia na temat odchudzania za pomocą jagód acai, czy zarabiania dużych pieniędzy jako afiliowany specjalista od marketingu lub też jak przyłączyć się do Platynowego Klubu Inicjatora Sekretów Dobrze Poinformowanego Informatora Milionera Guru.
Moja treść też zostanie zignorowana. Oskrobane i wymieszane śmieci nie zredukują tego. Istnieje zbyt wiele dobrych treści, z którymi musisz konkurować.
I nie istnieje żaden magiczny system, który może zastąpić przesiadywanie przed klawiaturą i tworzenie czegoś, co ktoś inny zechce przeczytać (lub współpracę z kimś, kto może).
Jeżeli nie posiadasz dobrej odpowiedzi na pytanie „Dlaczego ktokolwiek powinien czytać Twój blog?”, staniesz się dość nieszczęśliwy ze swoimi wynikami. Dlatego też spędzamy tak dużo czasu ucząc Cię jak tworzyć lepsze, mądrzejsze oraz skuteczniejsze treści.
#2 : Musisz uwidocznić (jakiś) swój najlepszy towar.
To bardzo naturalne oczekiwać zapłaty za to, co robisz. Powinieneś posiadać model biznesowy, który prowadzi dokładnie do tego. Lecz najpierw to Ty masz trochę należności do zapłaty.
Odpowiedzią na to pytanie „Dlaczego ktokolwiek powinien czytać Twój blog?” jest to, że uwidocznisz za darmo to, co masz w sobie najlepsze, najbardziej wartościowe, najlepszy materiał poprawy życia. Wszystko to za pomocą ściśle określonych treści planu marketingowego.
Wystarczy pamiętać koncepcję bikini Sean-a d’Souza. Możesz dać z siebie 90%, lecz zawsze znajdą się ludzie, którzy będą gotowi z przyjemnością zapłacić te pozostałe 10%.
#3 : Zje Twoje życie (jeśli na to pozwolisz).
Marketing mediów społecznych byłby dość prosty jeżeli nigdy nie musielibyśmy jeść, spać, brać prysznic czy spędzać czas z naszymi dziećmi.
Lecz jeżeli wykonywanie tych czynności jest dla Ciebie ważne, będziesz musiał wyznaczyć sobie pewne granice. Wiesz, co chcesz zrobić z mediami społecznymi, zachowaj koncentrację i ustaw stoper, jeżeli musisz.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW