Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Era spotlera
dodano 22.03.2007
W grudniu ubiegłego roku pierwszy raz w Polsce pojawiły się spotlery - graficzne reklamy w telefonie komórkowym docierające do użytkowników korzystających z usług multimedialnych na komórkę. Swoje spotlery wyemitowały już m.in. HBO i Motorola.
Spotler to nie tylko nowe pojecie, ale przede wszystkim - nowe możliwości w branży reklamowej - nowy sposób dotarcia do kilkudziesięciu milionów odbiorców i potencjalnych klientów. Jak wynika z danych GUS – prawie każdy Polak ma dziś komórkę. Pod koniec tamtego roku odnotowano w kraju 37 mln aktywnych kart SIM co oznacza, że tylko w 2006 roku przybyło u nas 7,5 mln kolejnych kart telefonicznych (dla porównania – w 2005 wzrost kształtował się na poziomie 6 mln). I biorąc nawet pod uwagę fakt, że pewien procent tych kart należy z pewnością do tych nieużywanych, a część abonentów ma na przykład dwa telefony, to i tak wynik jest dość imponujący. Według operatorów sieci GSM realna liczba aktywnych, unikalnych użytkowników telefonów to w Polsce ok. 30 – 33 mln.
Idealne narzędzie nowoczesnej komunikacji marketingowej?
Jest duża szansa na to, aby Mobile Advertising i sam spotler stał się już wkrótce jednym z najlepszych narzędzi przekazu reklamowego w rękach marketerów. Na ‘rewolucyjność’ tej metody komunikacji, oraz na jej potencjał składa się kilka istotnych czynników:
- telefon to medium o dużym zasięgu, które odbiorca zawsze ma przy sobie,
- nowoczesne możliwości technologiczne pozwalają uatrakcyjnić przekaz,
- użytkownicy komórek otwarci są na wszelkie nowinki,
- można precyzyjnie zdefiniować grupę targetową,
- a także dokładnie zmierzyć efekty mobilnej kampanii reklamowej.
Spotler jako kreacja wizerunkowa
Reklama tego typu wyświetla się jako statyczna lub animowana grafika na ekranie telefonu użytkownika przez minimum 5 sekund. Jej format zależy od wielkości wyświetlacza telefonu. Odbiorcy serwowany jest taki plik, który w danym modelu telefonu wygląda najkorzystniej. Ze względu na niewielką szybkość transferu danych, grafika nie może być zbyt ciężka – to w zasadzie jedyny minus takiej formy reklamowej.
Prosprzedażowy spotler interaktywny
Nieco bardziej zaawansowana forma reklamy mobilnej, szczególnie atrakcyjna dla tych, którzy zainteresowani są pozyskiwaniem bezpośrednich kontaktów z konsumentami i sprzedażą swoich produktów lub usług. Reklama tego rodzaju składa się z trzech elementów: grafiki, krótkiego tekstu reklamowego, oraz elementu "opt-in", dzięki któremu pozyskuje się zgodę użytkownika telefonu na kontakt z nim. Spotler Interactive pełni więc zarówno rolę wizerunkową, jak i sprzedażową (gromadząc stosowne zgody).
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW