Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Promocja małej firmy w Internecie
dodano 29.03.2007
Obecność firmy w Internecie może stać się najtańszym i najbardziej efektywnym kanałem zdobywania klientów.
Prowadzenie biznesu w Internecie wbrew wszystkim powszechnie panującym przekonaniom wcale nie musi wymagać ani olbrzymiej wiedzy na ten temat, ani tym bardziej dużych środków.
Prowadząc działalność gospodarczą trzeba mieć świadomość, że z Internetu korzysta coraz więcej ludzi i przez najbliższe lata liczba użytkowników Internetu będzie tylko rosła, nie spadała.
W walce o klienta warto się uczyć od innych i korzystać już z sprawdzonych, gotowych rozwiązań. Ten ciekawy artykuł przedstawia wskazówki, które mogą pomóc aktywności małej firmy w Internecie.
1. Tworzenie strony firmowej
- stworzenie strony internetowej, która odpowiada jak najbardziej specyfice naszego biznesu i naszej firmy uwzględnia podstawowe specyfiki tworzenia treści na użytek Internetu;
- udostępnienie na witrynie firmy tych informacji, których poszukuje potencjalny klient, a nie tych, o których lubimy pisać;stosowanie na witrynie zasad tworzenia treści na potrzeby Internetu (tekst na komputerze czyta się gorzej niż na papierze) – więcej o tym na: Specyfika treści w Internecie ;
- stosowanie na witrynie języka używanego przez klienta, a nie specjalistycznego żargonu znanego tylko specjalistom w określonej dziedzinie;
- staranne dobranie nazwy domeny (domena odpowiadająca nazwie firmy, najlepiej we wszystkich możliwych poziomach domen, tzn. przynajmniej .pl. i com.pl);
- podanie na witrynie widocznego kontaktu do firmy, jak również wszelkich elementów, które mogą wzbudzić zaufanie u potencjalnego klienta (np. zdjęcie siedziby firmy, certyfikaty i itp.).
- linkowanie do wartościowych serwisów, do których odwołania pomagają klientom (np. odwołania do mapy na innym serwisie).
2. Marketing w wyszukiwarkach - pozycjonowanie
- zdobycie pierwszych pozycji wyszukiwania w głównych wyszukiwarkach na frazę nazwy firmy oraz jak najwyższych pozycji na ważne dla firmy, ale jednocześnie jak najmniej konkurencyjne słowa kluczowe (np. fryzjerzy Pruszków)
- zdobywanie linków dla strony internetowej firmy – rejestrowanie strony na witrynach zrzeszeń handlowych i branżowych, witrynach lokalnych, najbardziej znaczących w określonej niszy katalogach tematycznych wymiana linków z innymi serwisami (temat zdobywania linków dla strony jest dość szeroki, więc nie będę opisywał go zbyt szczegółowo; osoby zainteresowane tematem mogą przeczytać: SEO - Zdobywanie linków dla strony i Wartość linków SEO ).
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW