Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Reklama internetowa
dodano 14.03.2010
Istnieją różne formy reklamy internetowej - którą wybrać? Jak zareklamować swoje produkty i usługi? Jaki typ reklamy będzie najskuteczniejszy do naszych celów?
Zapewne każdemu właścicielowi firmy lub innej instytucji zależy na skutecznym promowaniu wizerunku firmy, produktów lub usług, które sprzedaje. W internecie można się reklamować na wiele sposobów. Podstawową formą reklamy internetowej jest strona www. Aby strona mogła spełnić swoją rolę marketingową musi być łatwo odnajdywana przez szeroką grupę odbiorców (Internautów). Wyznacznikiem sukcesu każdej witryny internetowej są bez wątpienia jej użytkownicy. Najskuteczniejszym sposobem pozyskania odbiorców z określonej grupy docelowej jest obecność firmy lub osoby w systemach wyszukiwarek i katalogów.
Inną skuteczną formą reklamy są banery flash. Projekt i wykonanie tego typu reklamy to etap pierwszy, drugi etap to znalezienie odpowiedniego serwisu, gdzie można się skutecznie reklamować. Samo posiadanie baneru nie wystarczy - on musi do czegoś linkować. Podstawą jest profesjonalna strona internetowa. Inne formy reklamy są wtórne. Banery, linki, odnoszą właśnie do strony www, gdzie powinny się znaleźć wszystkie ważne informacje dot. oferty i firmy.
Wiele firm pisze także różnego typu artykuły, czy blogi, aby jeszcze dokładniej na bieżąco informować swoich klientów o posiadanej ofercie i o tym, co się dzieje w firmie. To bardzo tani, ale czasochłonny sposób reklamowania się.
Podsumowując - formy reklamy możemy podzielić na pierwotne (strona www) i wtórne (linki z katalogów, reklamy w wyszukiwarkach, banery) , oraz na reklamy graficzne (wszelkiego typu projekty graficzne) i tekstowe. Przykładowo firma sprzedająca perfumy może się skupić bardziej na aspekcie graficznym reklam, na przyciągnięciu klienta oryginalnymi banerami i ładną stroną internetową . Kancelaria prawna natomiast może więcej czasu poświęcić na pisanie artykułów i tekstów branżowych.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW