Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Czy nikt nie zbiera już znaczków?
dodano 26.08.2008
Nie pamiętam kiedy ostatnio widziałem znaczek pocztowy. Maila za to sprawdzałem 5 minut temu. Tradycyjna korespondencja powoli odchodzi w przeszłość. Zastępuje ją komunikacja poprzez pocztę elektroniczną. Czy nikt nie zbiera już znaczków?
Poczta elektroniczna dla wielu milionów ludzi na całym świecie stanowi podstawowe narzędzie komunikacji. Dla marketerów często stanowi jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamy. Nie dziwne więc, że moda na mailingi dotarła również do Polski.
W technice liczy się człowiek
Na naszym rynku pojawiły się systemy umożliwiające kompleksowe zarządzanie kampaniami mailingowymi. W branży zaczyna być coraz większa konkurencja. Należy jednak zwrócić uwagę, że same narzędzia tutaj nie wystarczą. Dają efekt synergii dopiero po zebraniu odpowiedniej bazy e-mail oraz odpowiednim zaplanowaniu kampanii.
Kto ma to zrobić?
Agencje interaktywne i internetowe domy mediowe często proponują klientom zastosowanie e-mail marketingu w toku prowadzenia kampanii internetowych?
To proste – mailing to jedno z najskuteczniejszych narzędzi reklamy online. Kampanie prowadzone z wykorzystaniem e-mail marketingu często są rozliczane w modelu CPL – Cost Per Lead. Ten system rozliczeń jest coraz częściej wybierany przez klientów. Agencja w tym wypadku pobiera jedynie prowizję za konkretne efekty podejmowanych działań. Pozwala to wnioskować, że efektywność e-mail marketingu stale utrzymuje się na wysokim poziomie.
Kto to czyta?
Trudno znaleźć wśród internautów osobę, która choć raz nie przeczytała maila reklamowego lub nie zapoznała się z treścią newslettera. Mailing daje duże możliwości dostosowywania struktury grupy docelowej. W przypadku form reklamowych tego typu odpowiednie sformułowanie treści i zawartego w niej przekazu, mają kluczowe znaczenie. To między innymi spowodowało większą specjalizację w gronie zawodowych copywriterów. Część z nich skupiła się na realizacji wyłącznie projektów interaktywnych. Ich zasadniczą część zajmują właśnie mailingi.
Tradycyjna czy elektroniczna?
Odpowiedź jest prosta. Elektroniczna. Dlaczego? Bo nie strajkuje.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW