Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Pierwszy krok na drodze do pozyskania Klienta w Internecie
dodano 12.03.2011
Firma może mieć najlepszą witrynę internetową na świecie, ale i tak, jeśli jej nikt nie znajdzie, to nie będzie z niej żadnego pożytku.
Reklama w Internecie to nie tylko ładna i ciekawa strona WWW, ale przede wszystkim pozycjonowanie i odpowiednie rozgłoszenie strony w sieci Web – informuje Ekspert Serwisu boomway.pl (doradcy biznesowego online dla firm z sektora MŚP). W dużym skrócie pozycjonowanie stron WWW polega na ustawianiu ich w wyszukiwarkach i katalogach popularnych portali na wysokich pozycjach. Aby strona WWW była widoczna w sieci dla mechanizmów wyszukujących i katalogujących, musi być odpowiednio dobrze przygotowana. Praktycznie wszystko ma znaczenie dla jej właściwego pozycjonowania: nazwa domeny, struktura witryny, menu, teksty, odnośniki itp.
Ogółem pozycjonowanie stron WWW dzielimy na pozycjonowanie wewnątrz strony i pozycjonowanie na zewnątrz strony. Pozycjonowanie wewnątrz strony (on page seo) to: wybór domeny, konstrukcja nagłówków, meta tagi, zawartość strony (content) i wszystko co dotyczy samej struktury strony. Pozycjonowanie na zewnątrz strony (off page seo) to: wymiana linkami, budowanie linków zwrotnych, różnego rodzaju katalogi i preselle, komentarze na blogach itp. Dla pozycjonowania on page seo bardzo ważna jest technologia wykonania strona WWW. Istnieje cała masa przeróżnych sposobów i technologii w jakich można tworzyć strony i wszystkie mają swoich zagorzały zwolenników i przeciwników.
Strony statyczne HTML z elementami Flash
Wbrew powszechnej opinii strony internetowe wykonane w technologii HTML nie stanowią problemu przy pozycjonowaniu. Trzeba jednak pamiętać, aby nie obciążać strony tytułowej i o ile jest to możliwe nie korzystać ze stron wejściowych (typu intra). Kolejną kwestią, o której warto pamiętać jest fakt, aby główna zawartość (zawierająca istotne dla naszych klientów treści, nazwy, słowa klucze) umieszczone były w kodzie HTML, a nie w animacjach Flash. Warto pamiętać, aby w przypadku wykonania menu w technologii Flash linki do stron odsyłających umieszczone były również w innych częściach strony. Pozwoli to nawigować internautom, którzy nie mają zainstalowanej wtyczki (ang.plug-in) Flash.
Strona WWW wykonana w technologii Flash
Strony stworzone w technologii Flash wymagają większych nakładów pracy, aby osiągnąć ten sam rezultat co serwisy wykonane w innych technologiach. Niekiedy wręcz uniemożliwiając, albo skazując walkę o najlepsze pozycje ze stroną konkurenta na przegraną. Z punku widzenia pozycjonowania ważne jest jaki program używany był przy tworzeniu tego typu animacji. Jeżeli nie chcemy przerabiać obecnej strony ponownie, należy poprawić jej „przyjazność” pod kątem wyszukiwarek. Najbardziej popularnym sposobem jest rozdzielenie strony na wersje Flash oraz HTML. Istotny jest również sam „ciężar” plików ładujących animacje.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW