Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Mercedes-Benz CL 65 AMG
dodano 18.05.2007
Mercedes znów oddał jeden ze swoich modeli do seryjnego tunera AMG. Co z tego wynikło? Przekonajcie się sami...
Firma Mercedes-Benz zaprezentowała w Amsterdamie nowy model CL 65 AMG, topową odmianę klasy CL. Pod jego maską pracuje doładowany 12-cylindrowy silnik z Maybacha. Napęd luksusowego 4-miejscowego coupe CL 65 AMG zapewnia wyjątkowy 12-cylindrowy silnik o pojemności 5980 cm3. Dzięki doładowaniu jednostka osiąga porażającą moc 450 kW (612 KM) w zakresie 4800 do 5100 obr./min i moment obrotowy ograniczony elektronicznie do 1000 Nm w zakresie 2000 do 4000 obr./min. Z takimi osiągami bez problemu można rwać asfalt, jednak samochodem można odbyć także zrelaksowaną podróż krainą. Dwunastocylindrowy silnik wykorzystuje technologie, które w zwykłych samochodach są mało spotykane. Bardzo sztywne i wytrzymałe materiały użyto do produkcji np. kutych tłoków, zoptymalizowano układ smarowania i wewnętrznego chłodzenia silnika z wtryskiwaczami ukierunkowującymi strumień oleju prosto do każdego z dwunastu cylindrów. Zmiany przebiegły także w komorach spalania, proces wymiany mieszanki zoptymalizowano wydłużając czas otwarcia zaworów ssących. Nowa pompa oleju zapewnia dostarczanie oleju w ekstremalnych warunkach eksploatacyjnych. Chłodnicę oleju zamontowano w przednim zderzaku, dodatkowy wymiennik ciepła układu chłodzenia ulokowano w błotniku. Zmodyfikowane doładowanie dostarcza do cylindrów powietrze, które po sprężeniu turbosprężarką chłodzone jest w większej o 70 % chłodnicy. Przy pełnym obciążeniu i w pełni otwartej przepustnicy temperatura powietrza zasysanego do cylindrów jest teraz o 25 % niższa. Obie turbosprężarki zostały zwiększone i dostarczają powietrze pod ciśnieniem do 1,5 bar. System paliwowy pracuje ze zmiennym ciśnieniem od 3,6 do 5 bar, w zależności od temperatury otoczenia i obciążenia silnika. Siła napędowa przenoszona jest na tylne koła za pośrednictwem 5-biegowego automatu AMG SPEEDSHIFT, który oferuje możliwość zmiany biegów manetkami pod kierownicą. Przyciskiem S/C/M na konsoli centralnej można wybierać jeden z trzech trybów jazdy - Sport, Comfort, Manual, które wpływają na sposób zmiany biegów, ale także na zestrojenie zawieszenia i charakterystykę elektronicznego pedału gazu. Nowy Mercedes-Benz CL 65 AMG to po S 65 AMG i SL 65 AMG już trzeci model, który korzysta z 6-litrowej jednostki V12 biturbo. Ten sam silnik pracuje także pod maską Maybachów. Dwunastocylindrowy silnik dostarcza nowemu coupe ponadprzeciętne parametry – od 0 do 100 km/h auto przyśpiesza w 4,4 s, a z prędkością 200 km/h pędzi po 13,3 s. Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW