Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Ekspansja outletu w Gdańsku
dodano 27.06.2008
Znani polscy producenci - odzieżowy Aryton i obuwniczy Nord dołączają do sklepów outletowych w Fashion House Outlet Centre w Gdańsku.
Wzmocnią listę krajowych marek obecnych w centrach wyprzedażowych, w których produkty dostępne są przez cały rok po cenach obniżonych o 30-70 proc. Sklepy polskich firm stanową już ponad połowę spośród wszystkich salonów w outletach w Gdańsku, Piasecznie i Sosnowcu.
Liczba sklepów w centrach Fashion House w Gdańsku, w Piasecznie i w Sosnowcu stale wzrasta. Prócz znanych na całym świecie Nike, Mexx, Wrangler, Vero Moda czy Quicksilver, coraz silniejszą grupę stanowią polskie marki. Krajowi producenci pod względem jakości i oferty są konkurencyjni wobec zagranicznych firm, zaczynają również szukać nowych formuł sprzedaży. Jednym z coraz popularniejszych rozwiązań jest uruchamianie salonów w centrach outletowych.
- Moda na centra typu outlet przyszła do Polski ze Stanów Zjednoczonych i Europy Zachodniej. Wraz z nią w outletach pojawili się zaznajomieni z formułą wyprzedażową właściciele zagranicznych marek. Polscy producenci w obliczu nowego dla nich zjawiska musieli zdecydować, czy otworzyć outletowe punkty, czy poczekać i sprawdzić, jak centra przyjmą się Polsce – mówi Katarzyna Czapran, marketing manager Fashion House Outlet Centre w Gdańsku.
Polskie marki stanowią już ponad połowę ze wszystkich firm obecnych w gdańskim outlecie. Od powstania centrum w 2005 roku ich liczba uległa podwojeniu. Podobnie kształtują się proporcje marek w pozostałych centrach sieci Fashion House. Aktualnie w outlecie w Piasecznie, największym w Polsce centrum tego typu, na ponad 100 sklepów, prawie 60 stanowią krajowe firmy, podczas gdy w 2005 roku było ich zaledwie 16. W Fashion House Sosnowiec po zakończeniu rozbudowy – we wrześniu br. - polskie marki stanowić będą 60 proc. ze wszystkich firm.
- Ostatnio można zauważyć istotną zmianę podejścia polskich producentów do sklepów w centrach outletowych. Wzorem zachodu, zaczynają wydzielać je jako odrębne jednostki biznesowe oraz próbują podnosić standardy operacyjne tych sklepów, dbając o wystrój, wizualizację witryn, zaopatrzenie, obsługę klienta, wszystko na najwyższym poziomie, takim jak w przypadku sklepów tradycyjnych – komentuje Cezary Półtorak, Retail Operations Manager, Fashion House Outlet Centre.
Przykładem mogą być Aryton i Nord, polskie marki uruchamiające właśnie swoje punkty w gdańskim centrum outletowym. Pierwsza z nich poszerza ofertę prestiżowych sklepów dla kobiet, druga, to producent obuwia popularnego również m.in. w Rosji, Kanadzie, Australii i Niemczech.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW