Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Zapowiedź GP Bahrajnu - czy będzie lepiej?
dodano 26.04.2009
Po trzech kolejnych, nieudanych wyścigach, wiele osób straciło nadzieję na dobre wyniki Roberta Kubicy w tym sezonie. Czy Polak jest bez szans w Bahrajnie?
Patrząc wyłącznie na osiągi bolidu Roberta Kubicy nie możemy mieć wątpliwości, że Polak ma nikłą szansę na dobry wynik. O tym, że BMW ociąga się z wprowadzaniem zmian w samochodach, rozpisują się wszystkie serwisy.
Kubica to nie Grigorij
Padały głosy, że Kubica jeździ czołgiem, który jest powolny lecz odporny. Ta teoria zdziwiła mnie. Kraksa z Trullim podczas ostatniego wyścigu wyglądała rzeczywiście imponująco, a to, że w bolidzie BMW nie doszło do poważnych uszkodzeń to prawdziwy cud. Warto jednak zwrócić uwagę, że podwozie, którym Kubica wylądował na Trullim, jest bardzo wytrzymałe w konstrukcjach F1. Patrząc na pierwszy wyścig w Australii, gdy po kolizji z Vettelem Robert stracił fragment przedniego skrzydła, a po kolizji z bandą również koło, to nie wydaje się, aby samochód BMW przypominał czołg. Poza tym, w czołgach silniki nie psują się jeszcze przed jazdą. Wiadomo już, że krakowianin w piątek będzie miał zamontowany system KERS. Decyzja ta bardzo dziwi, szczególnie po tym, jaka krytyka spotkała zespół BMW po takim manewrze w Chinach. Tym razem szanse na wprowadzenie systemu w samym wyścigu są większe. Po pierwsze ze względu na charakterystykę toru w Bahrajnie, po drugie ze względu na prognozy pogodowe, a po trzecie dlatego, że głupio będzie znów kierownictwu BMW powielać błędy z Chin.
Tor w Bahrajnie
Obiekt ten jest jednym z najnowszych i najnowocześniejszych torów Formuły 1. Jest najszerszy, ma obszerne pobocza. To zapewne będzie zachęcało kierowców do wyprzedzania. Większość teamów nie zadeklarowała jeszcze, czy będą startowały z systemem KERS, ale wydaje się, że zamontowanie go na tym torze będzie dobrym posunięciem. Na stronie www.kubica.pl można zobaczyć charakterystykę toru, na której widać 3 bardzo długie proste, na których System Odzyskiwania Energii Kinetycznej może bardzo pomóc. Kierowcy będą musieli zmierzyć się z dwoma bardzo ostrymi zakrętami i jedną serpentyną dość szybkich łuków. Poza tym fragmentem, przewaga bolidów posiadających podwójne dyfuzory nie powinna być duża.
Ma być sucho
Prognozy meteorologów (podobnie jak przed GP Chin...), są korzystne i podczas całego weekendu ma nie padać. Dla Roberta Kubicy to informacja raczej zła, chociaż w tym sezonie najlepiej jechało mu się przecież po suchym torze w Australii. Robert zawsze zwraca jednak uwagę, że na tor w Bahrajnie często zawiewa piasek, który zmniejsza przyczepność bolidów. W upale ważna może być sprawa opon i ich zużywanie się.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW