Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Marketing hoteli – teksty stron WWW do poprawki
dodano 07.12.2009
Wiele hoteli nie postrzega tekstów na stronie WWW, jako sposobu na zwiększenie liczby rezerwacji. Ten błąd, bywa powodem niskiej skuteczności ich promocji w sieci.
Aż 49% Polaków szuka hotelu w internecie – wynika z badania On Board PR i PBS z maja 2008 roku. Wśród osób z wyższym wykształceniem ten odsetek jest jeszcze wyższy i wynosi 60%. Biorąc pod uwagę, że gośćmi hotelowymi coraz częściej są obywatele polscy, skuteczna promocja w polskim internecie może pomóc w zwiększeniu liczby rezerwacji. W jakim stopniu hotele korzystają z tej możliwości?
Inwestycje w wysoką pozycję
Wyszukiwanie na najważniejsze w branży słowa kluczowe pokazuje, że ostra walka o gości hotelowych w polskim Internecie trwa. Hotele powszechnie współpracują z portalami oferującymi rezerwację miejsc w hotelach online, inwestują w pozycjonowanie i umieszczają linki do swoich stron WWW w katalogach branżowych. Wszystko po to, żeby przyciągnąć jak najwięcej potencjalnych klientów. Co znajdą osoby, które odwiedzą strony WWW hoteli?
Niedoceniona siła słów
Po przeanalizowaniu polskojęzycznych serwisów internetowych wybranych hoteli widać, że hotelarze nie postrzegają tekstów, jako sposobu na pozyskanie klientów, większą wagę przywiązując do projektów graficznych serwisów.
Choć stwierdzenie, że zdjęcie znaczy więcej niż 1000 słów może być szczególnie prawdziwe w przypadku hoteli, potencjalni klienci nie przychodzą na stronę internetową, po to, żeby wiedzieć mniej.
O ile brak zdjęć hotelu w serwisie internetowym nie sprzyja jego skuteczności, odwrotna sytuacja również jest niekorzystna. To właśnie słowa dopełniają całości, bo przekazują użytkownikom informacje o tym, czego mogą w hotelu doświadczyć.
Błędy kosztują
Niewiele hoteli i pensjonatów publikuje na swoich stronach internetowych teksty, które mogą zainteresować potencjalnych klientów i zachęcić ich do skorzystania z oferty hotelu. Wydaje się, że część z nich nie próbuje w ogóle wyjść poza szablon tekstów powszechniej spotykany w sieci dekadę temu.
Błędy, najczęściej popełniane w tekstach na stronach WWW hoteli to:
nagłówki, które koncentrują się na hotelu, a nie na kliencie
wymienianie cech hotelu, zamiast korzyści, jakie pobyt w hotelu może przynieść gościom hotelowym
brak informacji o tym, czym hotel różni się od konkurencyjnych obiektów
używanie hotelarskiego „żargonu”, zamiast słów, które mogą podziałać na wyobraźnię grupy docelowej i przekazać im pozytywne wibracje
mała ilość faktów świadczących o wiarygodności hotelu.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW