Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
zamknijx
Musisz być zalogowany, żeby ocenić artykuł.
zamknijx
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Nigdy nie kłam Swoim klientom. To się zwyczajnie nie opłaca

Autor: ramroz
dodano 12.03.2010
Nigdy nie kłam Swoim klientom. To się zwyczajnie nie opłaca
Ocena:

Czy kłamstwo jest opłacalne? Kto kłamie częściej - sprzedawcy czy klienci? Dlaczego to robią? Jakie są przyczyny kłamstwa w biznesie? A ty? Czemu kłamiesz?


Wg legendy, “Usta Prawdy” które widzisz na zdjęciu obok, odgryzały dłoń każdemu kto składał fałszywe świadectwo. Gdyby dzisiaj taką rzeźbę umieszczać obowiązkowo w każdym sklepie obawiam się że polało by się dużo krwi. I to nie tylko sprzedawców!

Poproś znajomych żeby opisali Ci sprzedawcę. Albo przedstawiciela handlowego. Niech opowiedzą trochę o nim – z jakimi cechami charakteru im się kojarzy. W wielu z nich użyje zwrotów “obiecuje gruszki na wierzbie” albo że daje obietnice bez pokrycia albo że nie można mu ufać albo że jest nie jest wiarygodny, myśli tylko o tym żeby sprzedać. To przykre ale tak właśnie kojarzy się wszystkim sprzedawca.

Co ciekawe – trudno spotkać sprzedawcę który będąc klientem sam nie użył tego typu sformułowania wobec innego sprzedawcy. Mało tego – często sprzedawca sam o sobie mówi w taki sposób – np “czasem rozmijam się z prawdą jeżeli to przyspieszy sprzedaż”. I tak jest – zwłaszcza jeżeli klient w prosty sposób nie może zweryfikować tego o czym zapewnia sprzedawca. Np. “kiełbasa jest dobra na grilla”, “zmywarka jest bardzo cicha”, “z tej tapety można łatwo zmywać każdy brud”, “ten proszek spierze każdą tłustą plamę” itd.
Dlaczego tak jest?

Jesteś ciekaw czym sprzedawcy zasłużyli sobie reputację kłamców? Większość osób które żyją ze sprzedawania pracuje w środowisku stworzonym przez paru innych sprzedawców na wyższych stanowiskach (bezpośrednich kierowników, dyrektorów, czasem właścicieli firm) którzy są bardziej zainteresowani “szybką kasą”, błyskawiczną transakcja niż tworzeniem długotrwałej i silnej relacji z klientami. Ktoś nad sprzedawcą wyznaczył plan nie dbając zupełnie o to czy zostanie on zrealizowany za pomocą lojalnych klientów czy okazjonalną sprzedażą.
Gdzie rodzi się to kłamstwo?

Źródła okłamywania klientów leżą w trzech głównych miejscach:


W procesie sprzedaży, w momencie obsługi potencjalnych klientów

W procesie obsługi po sprzedażowej (lub sprzedaży usług dodanych), kiedy obsługuje się klientów, oraz

We współpracy między pracownikami, w nieprzyjemnym albo stresogennych warunkach pracy (astronomiczne plany, frustracja, nerwy)
   Nigdy nie kłam Swoim klientom. To się zwyczajnie nie opłaca - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: ramroz
avatar

O mnie
W serwisie od:
11.02.2010
Dodaj do znajomych

 
INNE OD ramroz
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje