Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
5 sekretów udanej współpracy między grafikiem, a klientem
dodano 18.04.2010
Artykuł “9 sposobów, aby wkurzyć grafika” wywołał sporo szumu i sprawił, że zostawiliście sporo komentarzy. Tekst głównie spodobał się grafikom, ale jeden z komentarzy dotyczył opinii widzianej ze strony klienta.
Sekret 1 – Podział zadań
Kliencie, pamiętaj, że zlecasz grafikowi projekt, ponieważ nie zrobiłbyś tego sam. Proszę, powiedz mu czego oczekujesz, po czym.. zostaw go w spokoju! Daj mu popuścić wodze fantazji, daj mu to zrobić tak jak on to robi najlepiej, co zdążyłeś już zauważyć w jego pracach. Nie mów mu, że po prawej stronie ma być myszka, a po lewej kotek. Oczywiście drobne uwagi są oczywiście dozwolone, ale bądźmy szczerzy, gdybym ja umiała sobie sama upiec chleb, to nie chodziłabym do piekarni. Dobry grafik wie, jakie są trendy i ma przynajmniej podstawowe pojęcie o marketingu.
Grafiku, jeśli klient chce stronę internetową w kolorze niebieskim, nie powinno to być problemem dla Ciebie. Chyba że kolorystyka loga klienta wyraźnie do koloru niebieskiego nie pasuje. Żeby uniknąć nieporozumień w kwestii doboru kolorów, treści strony, zrób wszystko, aby dowiedzieć się jak najwięcej o potrzebach Twojego klienta, np. jakie kolory lubi, a jakich nie znosi i powiedz mu dlaczego Twoim zdaniem warto zrobić ten projekt, tak, a nie inaczej.
Sekret 2 – Zaangażowanie
Kliencie, Ty znasz swój biznes najlepiej, Ty znasz swoich klientów, Ty wiesz do kogo ma trafić projekt, jaki produkt ma sprzedać i jakie metody marketingowe się nie sprawdziły w przeszłości. Opowiedz to wszystko grafikowi, będzie wiedział lepiej jak ma wyglądać projekt, aby przyciągnąć takich klientów jakich chcesz! Zwróć uwagę, że w każdym projekcie graficznym tak naprawdę chodzi o to, że ma on coś sprzedać, jakąś Twoją usługę lub produkt, musi więc to być zrobione tak, aby potencjalni klienci zadzwonili do Ciebie!
Grafiku – zadawaj klientowi pytania o firmie, spróbuj zrozumieć co chciałby osiągnąć nowym projektem, zrób porządny brief (zestaw pytań projektowych) i dopilnuj by klient odpowiedział. Nigdy nie wychodź ze spotkania dopóki w pełni nie zrozumiesz potrzeb klienta i jak możesz je spełnić. Poszukaj też firm konkurencyjnych do firmy Twojego klienta i zobacz, w czym są lepsi lub gorsi od niego. Zastanów się, co mógłbyś zrobić lepiej.
Sekret 3 – Zrozumienie
Kliencie, zatrudniłeś grafika bo Ci się podobały jego poprzednie prace. Spróbuj pominąć niepotrzebne uwagi dotyczące wyglądu projektu, zaufaj wiedzy i doświadczeniu grafika. Płacisz grafikowi za jego pomysły więc spróbuj powstrzymać się, aby mu mówić co ma robić. Możesz jednak pomóc swojemu grafikowi nakierowując go na konkurencyjne firmy z Twojej branży, które Twoim zdaniem mają ciekawe projekty i pokazać mu, co Ci się podoba, a co nie. W ten sposób razem dojdziecie do wspólnej wizji całego projektu.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW