Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Wydawcy literatury dziecięcej w mediach internetowych - raport NewsPoint
dodano 18.08.2008
Kolejny raport, opracowany przez NewsPoint wspólnie z serwisem Mediadzieci.pl i dwumiesięcznikiem "Branża Dziecięca" dotyczy komunikacji wybranych wydawców literatury dziecięcej w mediach
W raporcie „Wydawcy literatury dziecięcej w Internecie” uwzględniono materiały publikowane w przeciągu ostatnich 12 miesięcy. Specjaliści z NewsPoint przeprowadzili analizę jakościową i ilościową publikacji dotyczących wybranych 27 firm działających na polskim rynku: Aksjomat, Arkady, Bellona, Bis, Debit, Dwie Siostry, Edycja Św. Pawła, Egmont, FHU Format, Hokus Pokus, Jedność, Mamika, Media Rodzina, Media Service Zawada, Muchomor, Nasza Księgarnia, Omedia, OW Impuls, Puzzlomatic, Siedmioróg, Skrzat, Warmia, Wilga, Wydawnictwo Edukacyjne, Wytwórnia, Zakamarki, Zielona Sowa.
Polska nie ustępuje zagranicy
W okresie ostatnich 12 miesięcy najczęściej opisywaną firmą było międzynarodowe wydawnictwo Egmont Polska (443 publikacje). Kolejne miejsca przypadły jednak firmom o krajowym rodowodzie – poznańskiemu wydawnictwu Media Rodzina (263 publikacje) oraz istniejącej od wielu lat na polskim rynku Naszej Księgarni (209 publikacji). Czwartą pozycję, z 162 publikacjami zajęła Bellona – wydawnictwo kojarzone raczej z tematyką historyczną i militarną, które w swojej ofercie ma też literaturę dla dzieci i młodzieży. Piąte i szóste miejsce, z niewiele różniącym się wynikiem, przypadło wydawnictwom Dwie Siostry (103 publikacje) i Zielona Sowa (100 publikacji).
FIRMA, LICZBA PUBLIKACJI
Egmont Polska 443
Media Rodzina 263
Nasza Księgarnia 209
Bellona 162
Dwie Siostry 103
Zielona Sowa 100
Arkady 55
Zakamarki 47
Wilga 43
Aksjomat 32
Hokus Pokus 30
Jedność 28
OW Impuls 26
Siedmioróg 26
Edycja św. Pawła 21
Bis 19
Debit 18
Muchomor 17
Skrzat 16
Wytwórnia 15
Mamika 11
Media Service Zawada 8
FHU Format 3
Omedia 3
Warmia 2
Puzzlomatic 1
Wydawnictwo Edukacyjne 1
Medialni następcy Harry’ego Pottera
Analiza jakościowa objęła ostatnie trzy miesiące (maj - lipiec 2008 r.). Specjaliści z NewsPoint przyjrzeli się uważnie tematyce informacji pojawiających się w Internecie.
Podobnie jak w przypadku innych firm, najwięcej miejsca w komunikacji wydawnictw książkowych zajmuje prezentacja oferty: informacja na temat planów, zapowiedzi oraz nowości w ofercie wydawniczej. W ciągu ostatnich trzech miesięcy największym zainteresowaniem ze strony mediów cieszyła się książka „Tunele” (Wydawnictwo Wilga), kreowana przez media na następcę Harry’ego Pottera. Z kolei doskonałym pretekstem do przypomnienia o książkach obecnych na rynku jest chociażby film nakręcony na ich podstawie (tak było w przypadku „Opowieści z Narnii”, Media Rodzina). Wydawnictwa chętnie organizują także wszelkiego rodzaju konkursy, w których nagrodami są ich produkty, co pozwala dodatkowo zwrócić uwagę na sam produkt.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW