Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Mielonka w czarnym kapeluszu
dodano 08.02.2007
Unia Europejska podniosła ostatnio apel o połączenie sił w celu ograniczenia spamu. Dla Polski te informacje są ważne, jest ona bowiem na szóstym miejscu w światowej produkcji spamu.
Jak wykazały badania przeprowadzone przez firmę Sophos 3.6% światowego spamu wysyła się z Polski. Co prawda pozostajemy w tyle za USA, Chinami, Francją i Koreą Południową, nie oznacza to jednak, że mamy być z czego dumni. Chociaż wspomniane wyżej kraje znacznie wyprzedzają nas pod względem liczbowym w ilości wysłanego spamu (USA 23.2%, Chiny 20%, Hiszpania 4.8%), nie można pominąć faktu, że odnotowują one stały jego spadek i podejmują działania mające na celu sukcesywne zwalczanie tego zjawiska.
Czym jest właściwie spam?
Jak podaje Wikipedia, spam to elektroniczne wiadomości rozsyłane do osób, które ich nie oczekują. Najbardziej rozpowszechniony jest spam za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz w Usenecie. Zwykle (choć nie zawsze) jest wysyłany masowo.
Pojawienie się tego zjawiska datuje się ok.’78, który uznaje się za datę wysłania pierwszego spamu. Słowo Spam w okresie wojennym określało mielonkę firmy Hormel Shoulder of Pork and hAM, obecnie jako SPiced hAM. Po drobnej przeróbce kontekstowej Monty Python’a słowo to przyjęło się niemalże natychmiast na określenie niechcianych wiadomości przekazywanych masowo drogą internetową. Spam w wyszukiwarkach internetowych jest związany bezpośrednio z etycznym (tzw. White hat) oraz nieetycznym (tzw. Black hat) SEO.
Pozycjonowanie a etyka
Celem pozycjonowania witryn w wyszukiwarkach internetowych jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji linku prowadzącego do żądanej strony. W efekcie strona będzie się cieszyć dużą odwiedzalnością, na czym zależy każdemu właścicielowi witryny. Historia pozycjonowania bierze swój początek wraz z pojawieniem się wyszukiwarek. Chyba każdemu właścicielowi witryny zależy na tym, by jego strona pojawiała się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania dla danego słowa kluczowego, wpisanego w okno wyszukiwarki.
Dlaczego jak najwyżej?
Z badań przeprowadzonych dla Google przez Enquiro i Eyetools wynika, że uwaga internautów koncentruje się na 10 pierwszych wynikach wyszukiwania. Oznacza to, że najprawdopodobniej internauta wejdzie na stronę, której link znajduje się na najwyższej pozycji wśród wyników zapytania.
Etyka SEO
Okazuje się, że pozycjonowanie ma swoje zasady, którymi należy się kierować w tej pracy. Nieetyczne, nieuczciwe metody pozycjonowania to te, które nie są akceptowane przez twórców wyszukiwarek, bądź nie są zgodne z zaleceniami dla tworzących strony, zaśmiecają bowiem wyniki wyszukiwania. Jest kilka „chwytów”, które stosują nieuczciwi pozycjonerzy. Należą do nich (za: www.goodseo.info)
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW