Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Jak zaistnieć ze swoją lokalną stroną w Internecie?
dodano 09.03.2007
Jak wiadomo, najwięcej jest w Polsce małych i średnich firm, których działalności skupia się na ściśle ograniczonym, lokalnym obszarze. Jak powinna wyglądać taka lokalna witryna internetowa?
Krótki i podstawowy przewodnik tworzenia zawartości lokalnej witryny internetowej można przeczytać poniżej.
Podstawowe elementy każdej “lokalnej” witryny internetowej:
Strona Główna
Strona Główna to najważniejsza część witryny. Ją jako pierwszą widzą najczęściej klienci!
Na stronie głównej powinny się znaleźć:
nazwa Twojej firmy;
czym sie zajmuje Twoja firma i kogo ona obsługuje;
miasta, w których Twoja firma operuje;
godziny otwarcia;
przewagi konkurencyjne – napisane jednak w krótki i zwięzły sposób (pamiętaj zbyt dużo treści na stronie utrudnia jej czytanie).
Podstrona usługi (lub produkty)
Podstrona Nasze usługi (Nasze produkty) powinna opisywać najważniejsze elementy działalności. Ważne jest jednak, aby tę działalność przedstawiać od strony potencjalnych korzyści klienta. Napiszmy dlaczego dany klient powinien skorzystać z naszych usług, a nie z usług naszej konkurencji. W tym miejscu warto wykorzystać efekty naszej analizy konkurencji, wspomnianej w poście sdfsa . Ta podstrona to właściwe miejsce na pokazanie naszych przewag konkurencyjnych. Jeżeli nasza firma ma możliwość przedstawienia zdjęć, opisów wcześniej wykonanych prac to powinna to bezwarunkowo zrobić. Jedno zdjęcie może dać więcej niż tuzin opisów.
Podstrona “Kontakt”
Podstrona kontakt powinna zawierać
dokładny, szczegółowy adres firmy, telefon, osoby kontaktowe
formularz mailowy, umożliwiający kontakt z klientem
adres mailowy napisany w sposób zabiezpieczajacy przed spamem, np. w formie: m.klas<twojbiznes.pl (w miejsce < wstaw proszę znak “@”).
Podstrona “Dojazd/Lokalizacja”
Na tej podstronie opisany powinien być w sposób szczegółowy dojazd do firmy. Warto tutaj oprócz standardowej drogi dojazdu dodać dojście od przystanków komunikacji miejskiej, dworca autobusowego, dojście od charakterystycznych miejsc w mieście. Przy opisach dojazdu trzeba mieć świadomość, że często osoba, które je czyta nie zna naszego miasta dobrze, więc suche opisy ulic mogą nie być dla niego pomocne. Warto więc do tych opisów dodać jakieś charakterystyczne punkty orientacyjne, np. firma XXX znajduje się niedaleko Kościeła Mariackiego, firma XXX znajduje się 300 m od Centrum Handlowego “Arkadia” i itp.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW