Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
[Pozycjonowanie] Dobór słów kluczowych
dodano 02.07.2007
Dobór słów kluczowych można powiedzieć, że jest "pierwszym krokiem" w pozycjonowaniu stron internetowych. Niektóre wyszukiwarki po prostu ignorują je z powodu "przesycania stron" tymi słowami, jednak niektóre wyszukiwarki nadal biorą je pod uwagę.
Co kryje się za wyrażeniem: dobór słów kluczowych?
Jednym słowem: dobra pozycja w wyszukiwarkach, a rozwijając to dalej: popularność Twojej witryny w internecie, zyski ze stron oraz "respekt" pośród innych stron. Ale żeby tak było, nie wystarczy jedynie dobry dobór słów kluczowych lecz odpowiednia budowa strony, mało linków wychodzących, odpowiednia częstotliwość powtarzania słów kluczowych, efektywny opis, efektywny tytuł strony, dużo linków zwrotnych do Twojej witryny oraz wiele więcej.
Od czego zacząć?
Jeżeli Twoja firma istnieje już dłuższy okres czasu i posiada sporo klientów, możesz dzwonić do każdego z nich z zapytaniem odnośnie słów kluczowych, jeśli natomiast jest nową firmą - poszukaj w wyszukiwarkach firmy z podobną działalnością, z podobnej branży i popatrz co znajduje się w źródle strony w tagu:
<meta name="keywords" content="jakieś słowa kluczowe" />
Możesz tak analizować poszczególne strony firm i w ten sposób odnaleźć odpowiednie słowa kluczowe. Słowa kluczowe powinny być odzwierciedleniem działalności Twojej firmy, w przeciwnym razie Twoja witryna może zostać potraktowana jako witryna spamerska, co może wiązać się z karą pieniężną.
Przykład słów kluczowych dla strony internetowej firmy z branży rur:
rury, producent rur, rury profilowane, rury stalowe, rury aluminiowe, rury, walcówka, stalowa, przewodowa, gazowa, instalacyjna, konstrukcyjna, profil, kwadratowy, prostokątny, owalny, eliptyczny, otwarty, równoramienny, nierównoramienny, półzamknięty, zetowy, kitowy, specjalny, cienkościenny, teownik, zetownik, ceownik, dwuteownik, kątownik, ościeżnica, taśma, walcowana, ocynkowana, ogniowo, głębokotłoczna, tłoczna, arkuszowa, bednarka, łezkowa, żeberkowa
Kolejnym sposobem na trafny wybór słów kluczowych jest "twoja wyobraźnia". Wyobraź sobie jakie słowa kluczowe wpisaliby Twoi klienci bądź zainteresowani Twoją firmą, witryną. Pamiętaj, że Twoi klienci mogą wpisywać zupełnie inne słowa niż ty to sobie wyobraziłeś. Zwróć uwagę na to, o co pytają się Twoi klienci podczas rozmów telefonicznych, być może wymieniają jakiś produkt, usługę bądź markę. Mogą to być kolejne słowa kluczowe.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW