Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
PAH zainaugurowała kolejną odsłonę Kampanii Wodnej
dodano 19.11.2008
Kampania Wodna to program, który jest prowadzony przez Polską Akcję Humanitarną od pięciu lat.
Głównym celem jest zwrócenie uwagi na problem z dostępem do wody pitnej. Co ważne, z 71 proc. wszystkich zasobów wody na Ziemi, tylko 2,5 proc. to woda słodka.
Według danych Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) około 1,1 miliarda ludzi nie ma dostępu do wody, która spełniałaby podstawowe normy czystości. Najtragiczniejsza sytuacja występuje w Afryce i Azji. W wielu społecznościach ludzie zmuszeni są do codziennego pokonywania dużych odległości, aby zdobyć wodę zdatną do picia. Z szacunków WHO wynika, że z powodu chorób związanych z niedostatkiem czystej wody co 15 sekund umiera jedno dziecko.
W ciągu najbliższych dwóch lat partnerzy akcji chcą zebrać środki na budowę 11 studni w Sudanie Południowym, rejonie szczególnie dotkniętym niedoborem wody. Aby uświadomić wagę problemu, partnerzy przygotowali Wodny Program Edukacyjny skierowany do uczniów szkół w Polsce. Podczas zajęć tematycznych młodzi ludzie dowiedzą się, jak cennym surowcem jest woda oraz co każdy z nas może zrobić, aby jej nie zabrakło. Program edukacyjny będzie realizowany od stycznia 2009 roku
Ambasadorką Kampanii Wodnej została aktorka Agata Buzek. Po raz pierwszy natomiast Kampanii partneruje Cisowianka, znana marka wody mineralnej.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW