Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Młode pokolenie contra poprawność polityczna
dodano 29.07.2008
Poprzednia generacja walczyła z komunizmem, a jeszcze wcześniejsza - z nazizmem. Idąc tym tokiem rozumowania, można powiedzieć, że moje pokolenie powinno walczyć z demoliberalizmem i jego propagandą!
Faktem jest, że szeroko pojęte szkolnictwo podlega Ministerstwu Edukacji Narodowej. W zależności od poglądów, wyznawanych przez partię rządzącą, zmienia się program nauczania młodzieży. Konserwatywny Roman Giertych uważał, że trzeba wychowywać uczniów w duchu narodowo-patriotycznym, toteż pragnął wprowadzić do szkół odpowiednie lektury. Jego następczyni, należąca do liberalnej partii PO, jest przeciwniczką owych lektur i ma wiele własnych pomysłów...
W czasach komunizmu wmawiano uczniom, że idealnym ustrojem politycznym jest komunizm. W faszystowskich Włoszech przekonywano młodzież do faszyzmu, a w nazistowskich Niemczech - do nazizmu. Polityczna indoktrynacja była obecna również w zaborze rosyjskim (XIX wiek), gdzie prowadzono przymusową rusyfikację młodych Polaków. Teraz, kiedy mamy demoliberalizm, uczniowie muszą wysłuchiwać wykładów o "wspaniałości" demokracji i liberalizmu. Cóż, nauczycieli obowiązuje poprawność polityczna... "Poprawność polityczna" to nic innego, jak zgodność z oficjalnymi poglądami.
Jak wiadomo, jednym z najgorliwszych piewców poprawności politycznej w Polsce jest "Gazeta Wyborcza". Nawet z "Encyklopedii Popularnej PWN" można się dowiedzieć, że ów dziennik - skądinąd wyśmiewany przez środowiska prawicowe - propaguje treści "demokratyczno-liberalne". Nie należy się więc dziwić, że w podręczniku "Geografia cz. 2 (zakres podstawowy)" Jadwigi Kop, Marii Kucharskiej i Elżbiety Szkurłat (Wyd. Szkolne PWN, Warszawa 2007) znajduje się sporo cytatów z tego Michnikowego czasopisma...
O tym, że autorki "Geografii..." są krzewicielkami demoliberalizmu, świadczy chociażby poniższy fragment:
"Specjalista od ogólnoświatowej ekonomii, Francis Fukuyama, ogłosił w 1989 r. esej pt. "Koniec historii". Przekonywał on, że historia w rozumieniu rozwoju społeczeństw, osiągnęła szczyt w postaci liberalnej demokracji, rynkowego kapitalizmu, a nowoczesność reprezentowana przez Stany Zjednoczone i rozwinięte demokracje, będzie siłą napędową światowej gospodarki i gwarancją rozprzestrzeniania się na świecie wolności i równości. Ta koncepcja spowodowała głównie w społeczeństwie amerykańskim rozwój konsumeryzmu jako filozofii życia i przekształcenie się środków przekazu w narzędzia rozrywki. Neil Postman określił, że "ludzie Zachodu zaczęli zabawiać się na śmierć", a rozrywka stała się główną treścią kultury. Na tle optymistycznej wizji Fakuyamy bardzo realistycznie zabrzmiała przeciwstawna teza głoszona przez profesora Uniwersytetu Harwarda, Samuela Huntingtona o "zderzeniu cywilizacji" jako konflikcie pomiędzy pragmatyczną cywilizacją zachodnią a fundamentalistycznym fanatyzmem cywilizacji islamskiej".
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW