Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Co ma znaczenie w kampaniach AdWords?
dodano 16.04.2007
W prowadzeniu kampanii AdWords można wyróżnić zarówno takie elementy, na które warto zwrócić szczególną uwagę i takie, którymi nie powinniśmy się za bardzo przejmować, jako że nie mają one bezpośredniego przełożenia na same rezultaty.
AdWords – elementy mało ważne
Pozycja reklamy AdWords
Nadal jeszcze zbyt wiele osób przywiązuje dużą wagę do pozycji reklamy, walcząc zaciekle o pierwszą lub drugą pozycję w wynikach linków sponsorowanych. Liczy się zysk z reklamy, a nie jej pozycja (wyłączając szczególne przypadki, kiedy reklama pełni rolę PR i budowania wizerunku).
Działania i stawki konkurencji
Optymalizując kampanię AdWords trzeba brać pod uwagę działania konkurencji, ale tylko w takim stopniu, w jakim jest to konieczne. Działania konkurencji trzeba wiązać z konkretną sytuacją rynkową. Słowa kluczowe, które są opłacalne dla firmy konkurencyjnej, mogą być nieopłacalne dla nas i odwrotnie – to, co jest nieopłacalne dla firmy konkurencyjnej, może oznaczać spore zyski dla naszej firmy
Ilość słów kluczowych dla linku AdWords
W reklamie AdWords liczy się jakość słów kluczowych, a nie ich ilość. W niektórych sytuacjach warto się reklamować na kilka tysięcy słów kluczowych, w innych naszą działalność charakteryzuje tylko jedno charakterystyczne dla nas słowo kluczowe
Elementy istotne w prowadzeniu kampanii
Zysk z inwestycji
W zdecydowanej większości przypadków jest to najważniejszy współczynnik określający efektywność kampanii linku sponsorowanego AdWords. Istnieją przypadki, kiedy strategia reklamy AdWords nie jest ukierunkowana na maksymalizację ROI, ale są to raczej rzadkie sytuacje i wynikają najczęściej z niezrozumienia zasad prowadzenia kampanii reklamowych w Internecie.
Stawki płacone za linki sponsorowane
Stawki płacone za linki sponsorowane AdWords warunkują często koszt prowadzenia kampanii, a poprzez to również ROI słów kluczowych. Im niższą stawkę zapłacimy za słowo kluczowe, tym niższy próg zyskowności tego słowa kluczowego. Z drugiej strony warto mieć na uwadze fakt, iż nie zawsze niskie stawki słów kluczowych oznaczają, że nasze linki sponsorowane AdWords są opłacalne.
Wskaźnik Jakości AdWords
Wskaźnik Jakości AdWords często ma kluczowe znaczenie dla efektywności reklamy. Im wyższy wskaźnik Jakości ma nasza reklama tym wyższe pozycje będzie osiągała nasza reklama w wynikach linków sponsorowanych i tym niższe stawki będziemy musieli za nią płacić.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW