Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Pierwsza konferencja prasowa
dodano 31.05.2007
By zorganizować profesjonalną konferencję prasową, należy na jej organizację poświęcić od kilku tygodni do kilku miesięcy.
Oczywiście są od tego wyjątki, które spotyka się zazwyczaj w polityce, gdzie konferencje prasowe organizowane są „na gorąco” – w zależności od tego, w jak ważnej kwestii dana partia będzie się wypowiadać. W zwoływaniu takich „szybkich spotkań” przoduje Platforma Obywatelska, która zresztą stosuje bardzo ciekawy zabieg świadczący o kreatywności ich specjalistów od PR. Był kiedyś taki przypadek, gdzie PO zwołała konferencję prasową o pierwszej w nocy tylko po to, aby być pierwszą partią, która wygłosi komentarz (głośna sprawa taśm Renaty Beger).
Wracając do tematu – konferencja prasowa organizowana w ramach promocji danego produktu musi być zaplanowana według określonego scenariusza:
1) Określ cel
Powód zwołania mediów musi być ważny. Nim wystartujemy z jakimś „niusem” musimy zastanowić się, na ile on jest interesujący dla opinii publicznej. Należy unikać wpadek związanych z tym tematem, gdyż jeśli okaże się, że zwołujemy konferencję tylko, żeby poinformować o przyjęciu nowej sekretarki, to bądźmy pewni, że na następną już „ważną” konferencję przyjdzie ledwie dwóch dziennikarzy.
2) Określ budżet
Pod uwagę powinno się wziąć:
- produkcję materiałów konferencyjnych,
- catering,
- koszt wynajęcia sali i wypożyczenia sprzętu,
- ewentualny koszt wynajęcia dodatkowej obsługi do organizacji konferencji.
Jak na ślubie
3) Określ czas, miejsce, liczbę dziennikarzy
Miejsce musi być ściśle związane z terminem wejścia danego produktu na rynek. Im ciekawsze miejsce, tym bardziej atrakcyjna konferencja. Znane są przypadki organizacji konferencji w centrach handlowych, na budowach, na schodach ważnych gmachów. Pod względem czasowym spotkanie medialne najlepiej zwoływać między 12.00 – 16.00, gdyż jest to czas najlepszy dla dziennikarzy.
4) Próba konferencji według odpowiednio przygotowanego scenariusza
Z konferencją jest jak ze ślubem. Wszystko musi być przemyślane i odpowiednio przećwiczone. Każda wpadka zostanie natychmiast wychwycona. Unikajmy ich. Lepiej przestudiować scenariusz trzy razy, niż później zbierać niepotrzebne żniwo.
Po każdym spotkaniu z dziennikarzami najlepiej przeprowadzić mały monitoring mediów, by określić, na ile byliśmy skuteczni. Warto również wysłać materiały konferencyjne do nieobecnych a zaproszonych na konferencję dziennikarzy.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW