Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Wiarygodność Google - raport
dodano 06.01.2009
Na pytanie - czy wyniki wyszukiwania Google są przydatne, 80% ankietowanych odpowiada pozytywnie. Czy wyniki te są dla nich wiarygodne? Okazuje się, że tylko dla niespełna 70% respondentów...
To wyniki sondy zrealizowanej dla agencji search engine marketing - Bluerank przez firmę IMAS International (za pomocą usługi Omnibus Online). Badanie przeprowadzone zostało na próbie 600 respondentów, w wieku 18 – 54 lata. Sonda miała na celu zbadanie poziomu zadowolenia użytkowników wyszukiwarki Google. Ankietowani odpowiadali na trzy pytania, oceniając wiarygodność, przydatność oraz czytelność wyników wyszukiwania.
Respondenci uważają wyniki wyszukiwania Google za przydatne oraz prezentowane w sposób zrozumiały i przejrzysty, ale nie są oni w pełni przekonani do ich wiarygodności. Najmniej wynikom wyszukiwania prezentowanym przez Google ufają osoby wykształcone, w wieku 25 – 34 lata.
Jedną z przyczyn takiego stanu rzeczy mogą być, uznawane za nieuczciwe i nieakceptowane przez Google, wybrane praktyki SEO, za sprawą których serwisy niższej jakości pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania. Działania w obrębie tzw. black hat SEO, jak np. stosowanie ukrytego tekstu na WWW lub osobne strony tworzone specjalnie dla robotów Google… sprawiają, że internauci zorientowani na znalezienie (za pomocą wyszukiwarki) konkretnych materiałów mają mniejsze zaufanie do wyświetlanych w Google wyników, bo... trafiają na spam.
Pełną wersję raportu można pobrać ze strony
http://bluerank.blogspot.com/2008/12/wyniki-wyszukiwania-satysfakcja.html
--
Źródło --> IMAS International i Bluerank
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW