Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Jak wyglądał twój najpiękniejszy...
dodano 12.12.2007
Na to pytanie, za pomocą pióra odpowiedziało 4 tysiące gimnazjalistów. Wzięli oni udział w V edycji Kampanii Ładnego Pisania, organizowanej wspólnie przez Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości oraz markę Parker.
Podczas konferencji podsumowującej poznamy najpiękniejszy dzień z życia piosenkarki Ani Dąbrowskiej, dowiemy się jak wygląda profesjonalna analiza grafologiczna oraz zobaczymy prawdziwą kaligrafię na żywo. Na konferencji obecni będą również m.in. Krystyna Bochenek, Marszałek Senatu, Katarzyna Grochola, znana pisarka, Andrzej Pągowski, znany artysta, Andrzej Blikle, miłośnik piór i przedsiębiorca. Konferencję poprowadzi Katarzyna Dowbor. Konferencja odbędzie się 11 grudnia (wtorek) o godz. 12.00 w Pałacu Kultury i Nauki, sala im. Kruczkowskiego.
Podczas konferencji nagrodzeni zostaną finaliści konkursu. Zdobywca pierwszego miejsca otrzyma czek na 3 tysiące złotych oraz tytuł Najładniej Piszącego Gimnazjalisty. Ania Dąbrowska, ambasador tegorocznej kampanii, zwierzy się uczestnikom konferencji ze swego najpiękniejszego dnia w życiu. Poznamy również opinię profesjonalnego grafologa na temat charakteru pisma popularnej piosenkarki. Uczestnicy konkursu najczęściej pisali o swoich pierwszych zauroczeniach, przemyśleniach egzystencjonalnych, narodzinach swojego rodzeństwa, problemach zdrowotnych w rodzinie, podróżach mówi Monika Leszczyńska, project manager kampanii.
Ideą Kampanii jest zwrócenie uwagi na dbałość o charakter pisma oraz propagowanie zwyczaju pisania wiecznym piórem. Jednym z elementów Kampanii jest Konkurs Ładnego Pisania skierowany do gimnazjalistów. W tym roku ich zadaniem było napisanie na gładkim, białym papierze bez linii pomocniczych, za pomocą wiecznego pióra wypracowania opisującego najpiękniejszy dzień w ich życiu. Prace oceniane zostały przez Kapitułę Konkursu w skład której weszli wybitni specjaliści od języka polskiego i piór. Elementem kampanii jest również Podręcznik Ładnego Pisania.
Konkurs Ładnego Pisania został zainicjowany w 2003 roku przez firmę Sanford Polska producenta piór marki Parker. Od 2006 Akademickie Inkubatory Przedsiębiorczości angażują się w organizację Kampanii. Zawsze chętnie angażujemy się w działania których celem jest rozwój, a z pewnością ładne pisanie rozwija, m.in. wyobraźnię mówi Dariusz Żuk, prezes AIP.
Patronat nad konkursem objęła Komisja Edukacji Nauki i Młodzieży Sejmu RP, Komisja Kultury i Środków Przekazu Senatu RP, Ministerstwo Edukacji Narodowej, Rada Języka Polskiego przy Prezydium PAN, Związek Nauczycielstwa Polskiego oraz Polski Klub Miłośników i Kolekcjonerów Piór, Wydział Grafiki ASP w Warszawie i Wydział Polonistyki UW oraz Muzeum Drukarstwa. Partnerem akcji jest firma Parker, produkująca od niemal 120 lat ekskluzywne pióra wieczne.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW