Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Strona internetowa z CMS - komu to potrzebne?
dodano 25.01.2010
Wśród posiadaczy stron internetowych coraz popularniejsze stają się systemy CMS. Czy jednak każda strona www musi mieć CMS? Kiedy jest to udana inwestycja, a kiedy pieniądze wyrzucone w przysłowiowe
Żeby odpowiedzieć na pytanie czy twoja strona potrzebuje systemu CMS czy też nie, trzeba najpierw określić, czym właściwie jest CMS.
Krótka definicja CMS
Content Management System - bo to właśnie oznacza skrót CMS to aplikacja internetowa, która po stworzeniu strony internetowej pozwala na jej edycję i rozbudowę przez osoby nie będące informatykami. Za pomocą prostego Panelu Administracyjnego mogą one edytować treść strony www, dodawać nowe podstrony lub usuwać już istniejące. Jest to proste i intuicyjne w obsłudze narzędzie. Można z dużą pewnością założyć, że jeśli ktoś potrafi obsługiwać program MS Word, będzie również potrafił obsługiwać CMS swojej strony internetowej.
Dla kogo?
Strona internetowa z systemem CMS to dobre rozwiązanie dla firm, które swoją witrynę internetową traktują jako narzędzie marketingu i internetowego PR. Jeśli zamierzasz, poprzez stronę www kontaktować się z klientami, informować ich o działaniach twojej firmy, aktualnej ofercie i promocjach, wówczas warto pomyśleć o CMS, który pozwoli Ci szybko umieszczać te informacje na stronie firmowej. System CMS pozwala bowiem na takie działania jak: załączanie plików z cennikami, prowadzenie aktualności zamieszczanie relacji z imprez firmowych, wystaw czy targów czy wysyłanie wiadomości masowych do osób, będących na liście e-mailingowej. Główną zaletą CMS w przypadku tego typu firm jest możliwość uniezależnienie się od usług zewnętrznej firmy - agencji interaktywnej, które takie zmiany najczęściej wprowadzają.
Dla kogo nie?
Nie wszystkie jednak firmy prowadzą tak szeroko zakrojone działania wykorzystujące stronę internetową firmy. Nie wszystkie, zresztą tego potrzebują. Gros firm zamieszcza na swojej stronie internetowej jedynie ogólne informacje o ofercie i klika zdjęć obrazujących oferowane produkty czy usługi. W przypadku takich firm zmian na stronie jest niewiele - np. zmiana numeru telefonu czy dodanie nowych zdjęć do galerii. W przypadku takich firm można założyć, że strona z systemem CMS jest inwestycją na wyrost.
Zalety
Przed zdecydowaniem się na stronę internetową z CMS lub bez niego, warto się dobrze zastanowić - w końcu stronę internetową wykonuje się raz na kilka lat. Inna sprawa, że klienci lubią "pochodzić po stronie" zanim zdecydują się na zadzwonienie do danej firmy. Warto więc, aby na stronie pojawiały się nowe treści, które przekonałyby do skorzystania z usług właśnie twojej firmy.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW