Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Sposób na reklamę
dodano 17.06.2010
W dobie ogromnej konkurencji reklama jest jednym z głównych czynników, które decydują o sukcesie firmy. Jak powinna wyglądać skuteczna i nienachalna reklama?
Żaden potężny koncern nie były tak potężny jak jest bez odpowiedniej reklamy. W dobie ogromnej konkurencji rynkowej konieczne jest zaprezentowanie swoich produktów, bo inaczej zginą one wśród milionów innych rzeczy, które produkuje konkurencja. Odpowiedni marketing jest więc bardzo ważny, ale… jak właściwie powinien wyglądać „odpowiedni marketing”?
Statystyki pokazują, że obecnie najpowszechniejszym medium reklamy jest telewizja. Praktycznie wszystkie duże firmy, reklamują swoje produkty poprzez spoty reklamowe wyświetlane w przerwach filmów, seriali czy zawodów sportowych. W ten sposób reklama trafia jednocześnie do milionów widzów na całym świecie, ale jednocześnie… denerwuje ich! Bo chyba wszyscy zgodzą się z tym, że przerwa na reklamy w najważniejszym momencie filmu nie jest niczym przyjemnym. A przecież reklama ma przyciągać, a nie odpychać.
Podobny problem nęka coraz popularniejszy ostatnio marketing w Internecie. Atakujące znienacka, wyskakujące okienka zamiast zwracać uwagę na daną firmę czy produkt, odpychają i budzą w nas powszechną niechęć do reklamowanej marki. Mniej inwazyjne metody to np. banery reklamowe, choć i w tym wypadku łatwo przesadzić chociażby ze zbyt ostra kolorystyką.
Jak zatem reklamować żeby nie zniechęcić do siebie przyszłego klienta? Ciekawym rozwiązaniem są gadżety reklamowe takie jak długopisy czy zapalniczki. Weźmy na przykład te drugie. Wystarczy kupić kilka tysięcy zapalniczek (co przy ich cenach hurtowych, wcale nie wiąże się z wielkimi kosztami), wykonać na nich nadruk, stanąć na ulicy i zacząć je rozdawać. Za darmo oczywiście. Efekt? Z pewnością nikt kto dostanie taką zapalniczkę, nie będzie zdenerwowany czy znudzony nachalną reklamą. Przeciwnie – przyjmie podarunek z wdzięcznością, bo przecież dostał go za darmo. A podczas codziennego papierosa odpalanego nasza zapalniczką, w jego podświadomości na zawsze zostanie „wyryte” logo naszej firmy. Sposób trywialny, ale skuteczny, a do tego tani i łatwo dostępny – przykładowe zapalniczki kosztują przecież kilkadziesiąt groszy…
Oczywiście sposobów na „przyjazną” reklamę jest znacznie więcej. Bilboardy czy inne formy reklamy zewnętrznej też są bezpiecznym sposobem na pokazanie swoich towarów. Bezpieczna jest także reklama w wyszukiwarkach, czyli pozycjonowanie stron i kampanie linków sponsorowanych. Poza tym można wykorzystać gadżety inne niż wspomniane zapalniczki – obecnie nadruki wykonuje się na kalendarzach, brelokach, parasolach czy nawet pufach!
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW