Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Jest Sukces, Jest Reklama
dodano 16.04.2011
Każdy z was na pewno, chociaż raz oglądał transmisję zawodów F1 lub skoków narciarskich, jednak czy chociaż raz zastanawialiście się, że sportowcy nie zawsze są istotni wyłącznie dla odpowiednich sobie dyscyplin, ale również i dla reklamy.
Analiza powyższych przykładów skłania nas do refleksji, czy sportowiec jest środkiem reklamy idealnym? Wedle opinii ekspertów, a także jak pokazuje życie, nie zawsze tak jest. O ile Agnieszka Radwańska reklamująca napoje izotoniczne i energetyczne wzbudza zaufanie i można ją łatwo połączyć z samym produktem, o tyle Otylia Jędrzejczak, która swoją twarzą reklamuje usługi PTK Centertel i portal „Świat Idei” już nie do końca.
Jednak połączenie nośnika reklamy w postaci sportowca z samym produktem to nie jedyna bolączka specjalistów od marketingu. Sława sportowca tak szybko odchodzi jak się pojawia, co niesie ze sobą także ogromne ryzyko przy podpisywaniu wielomilionowych kontraktów. Jednym z niedawnych przykładów jest zerwanie negocjacji Totalizatora Sportowego z Robertem Kubicą po jego wypadku na rajdzie. Koniec kariery Adama Małysza jest również końcem pewnej „złotej epoki” dla firm, które chciały łączyć swoje produkty i usługi z twarzą skoczka z Wisły. Oczywiście wielu podejmuje próby reaktywowania sławy znanych sportowców, jednak wpływy z tego typu kampanii są znacznie mniejsze niż z tych, które wykorzystują twarze będące na topie. Sportowa emerytura i sława sprzed wielu lat niestety nie przemawia do nas tak jak zeszłotygodniowa wygrana w wyścigu Grand Prix F1 lub rekord skoczni zdobyty w zeszły weekend. Produkt reklamowany na już nieco wyblakłej sławie również nie wydaje się być już najlepszym, a może i nawet równie nieco wyblakły.
Podsumowując, sportowcy potrafią być idealnym nośnikiem reklamy, a zatem źródłem przychodu. Jednak biorąc pod uwagę polską sezonowość danych dyscyplin i ich popularność, wymaga to niebywałego wyczucia ze strony specjalistów od marketingu, a także wyczucia pewnych trendów i społeczeństwa, bo kto wie, która dyscyplina będzie modna w przyszłym sezonie.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW