Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Jest Sukces, Jest Reklama

dodano 16.04.2011
Jest Sukces, Jest Reklama

Każdy z was na pewno, chociaż raz oglądał transmisję zawodów F1 lub skoków narciarskich, jednak czy chociaż raz zastanawialiście się, że sportowcy nie zawsze są istotni wyłącznie dla odpowiednich sobie dyscyplin, ale również i dla reklamy.


Analiza powyższych przykładów skłania nas do refleksji, czy sportowiec jest środkiem reklamy idealnym? Wedle opinii ekspertów, a także jak pokazuje życie, nie zawsze tak jest. O ile Agnieszka Radwańska reklamująca napoje izotoniczne i energetyczne wzbudza zaufanie i można ją łatwo połączyć z samym produktem, o tyle Otylia Jędrzejczak, która swoją twarzą reklamuje usługi PTK Centertel i portal „Świat Idei” już nie do końca.
Jednak połączenie nośnika reklamy w postaci sportowca z samym produktem to nie jedyna bolączka specjalistów od marketingu. Sława sportowca tak szybko odchodzi jak się pojawia, co niesie ze sobą także ogromne ryzyko przy podpisywaniu wielomilionowych kontraktów. Jednym z niedawnych przykładów jest zerwanie negocjacji Totalizatora Sportowego z Robertem Kubicą po jego wypadku na rajdzie. Koniec kariery Adama Małysza jest również końcem pewnej „złotej epoki” dla firm, które chciały łączyć swoje produkty i usługi z twarzą skoczka z Wisły. Oczywiście wielu podejmuje próby reaktywowania sławy znanych sportowców, jednak wpływy z tego typu kampanii są znacznie mniejsze niż z tych, które wykorzystują twarze będące na topie. Sportowa emerytura i sława sprzed wielu lat niestety nie przemawia do nas tak jak zeszłotygodniowa wygrana w wyścigu Grand Prix F1 lub rekord skoczni zdobyty w zeszły weekend. Produkt reklamowany na już nieco wyblakłej sławie również nie wydaje się być już najlepszym, a może i nawet równie nieco wyblakły.
Podsumowując, sportowcy potrafią być idealnym nośnikiem reklamy, a zatem źródłem przychodu. Jednak biorąc pod uwagę polską sezonowość danych dyscyplin i ich popularność, wymaga to niebywałego wyczucia ze strony specjalistów od marketingu, a także wyczucia pewnych trendów i społeczeństwa, bo kto wie, która dyscyplina będzie modna w przyszłym sezonie.
   Jest Sukces, Jest Reklama - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: tombecks
avatar

O mnie
W serwisie od:
16.04.2011
Dodaj do znajomych

 
INNE OD tombecks
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje