Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Europejscy marketerzy stawiają na Internet

Autor: g.skuza
dodano 20.09.2008
Europejscy marketerzy stawiają na Internet

Według najnowszego badania EIAA aż 73% marketerów zwiększyło w tym roku budżety przeznaczone na reklamę internetową. Czy inwestycje w reklamę internetową to oznaka nowej mody, czy raczej rzeczywista konieczność?


Internet na plusie, reszta na minusie

Zwiększenie inwestycji w marketing internetowy spowodowało 40%-owy spadek wydatków na reklamę prasową i 31%-owy na telewizyjną. Tegoroczne zmiany na światowym rynku reklamowym potwierdzają wcześniejsze prognozy ekspertów, przewidujące postępującą ekspansję Internetu. Obecnie już 38% marketerów uważa, że Internet powinien pełnić kluczową rolę w opracowywaniu strategii marketingowych.
W Europie, czyli w Polsce

Wyniki badania EIAA Marketer’s Internet Ad Barometer są istotne również z punktu widzenia polskiego rynku reklamowego, gdyż zostały przeprowadzone wśród marketerów pracujących dla największych europejskich reklamodawców. Według 78% badanych marketerów skuteczność marketingu internetowego przejawia się przede wszystkim w zwiększaniu rozpoznawalności i świadomości marki. Ta opinia przekłada się na oczekiwaną wielkość budżetów reklamowych. 55% marketerów uczestniczących w badaniu planuje je w tym roku zwiększyć.
Wyskakujące okienka mają się dobrze

Przewidywany wzrost inwestycji w reklamę internetową najpewniej będzie przebiegał dwutorowo. 80% marketerów zamierza przeznaczyć większe środki na promocję w wyszukiwarkach. 59% respondentów deklaruje, że wzrosną również ich inwestycje w reklamę displayową.
Internet zwiększa sprzedaż

Korzyści ze zwiększenia świadomości i rozpoznawalności marki poprzez marketing internetowy powinny po pewnym czasie uwidocznić się w sprzedaży. W opinii 46 % badanych marketerów promocja online ma znaczny wpływ na zwiększenie sprzedaży. 41% respondentów twierdzi, że Internet skłania konsumentów do zakupu. Czy te opinie nie są jednak zbyt optymistyczne?
W sieci brylują cyfry

W Internecie praktycznie wszystko można zmierzyć. W reklamie telewizyjnej zawsze istnieje niebezpieczeństwo, że ktoś jej nie obejrzy, bo akurat wyjdzie w tym czasie z pokoju. Internet pozwala wyeliminować tego typu sytuacje – dlatego jest znacznie skuteczniejszy od mediów tradycyjnych. – wyjaśnia Łukasz Wołek, Managing Director Agencji interaktywnej EURA7.

Marketerzy coraz częściej wykorzystują ten atut Internetu. Dzięki temu mogą na bieżąco optymalizować efektywność prowadzonych kampanii. Pozwala to na jednoczesną koordynację internetowych akcji promocyjnych prowadzonych równolegle na rynkach kilku docelowych krajów. Takie wnioski również płyną z badania EIAA.
   Europejscy marketerzy stawiają na Internet - zobacz źródło wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: g.skuza
avatar

O mnie
W serwisie od:
26.08.2008
Dodaj do znajomych

 
INNE OD g.skuza
 
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje