Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Reklama w czynnikach pierwszych - oczyma reklamożerczyni

dodano 25.07.2007
Reklama w czynnikach pierwszych - oczyma reklamożerczyni

Reklamy otaczają nas na każdym kroku. Jako samozwańcza reklamożerczyni analizuję je sobie, bulwersuję się lub zachwycam. Czy reklama ma reklamować, czy rozpraszać? Złościć czy ciekawić? Jakie są dzisiejsze reklamy w Polsce?


Efekt AXE®

Z każdego kąta wyziera erotyka reklamy. Bilboardy rozpraszające kierowców (i nie tylko) stoją na każdym bardziej uczęszczanym odcinku drogi; w telewizji co kilkanaście minut można poczuć się zbombardowanym podtekstami, a nawet na mniejszych tablicach miejskich ogłoszeń łatwo dojrzeć atakującą mnogość plakatów.
Ostatnio modne są czarne (przez to przyciągające wzrok wbrew pozorom) plakaty AXE®. Wymowne, choć małomówne, brak grafiki, absolutna wizualna asceza. Żadnej półpornografii – tylko tekst. Przewrotnie biało na czarnym.
Kipiący podtekstami jak gotujące się mleko.
I jest to doskonałe uzupełnienie kampanii telewizyjnej, w której tekstu nie ma wcale – są za to pseudokróliczki „Playboy'a” emanujące seksualnością.
Ściślej sugerujące pożądanie wywołane zapachem AXE®.
Zapach jest ważną składową ludzkich reakcji, nazwanych pożądaniem i odwoływanie się do tej głęboko tkwiącej w świadomości odbiorców prawidłowości – jest dobrym pomysłem z punktu widzenia reklamodawcy.
Zwłaszcza teraz, kiedy Suskind dał o sobie znać kilkoma wydaniami swojej książki i plakatami oklejającymi całe miasta.
„Pachnidło”. Pragnienie posiadania – stworzenia zapachu, który byłby kwintesencją piękna tego świata – za które główny bohater uważał zapach młodej kobiety. Zapach ciała, mający w sobie coś z feromonów, przyciągania, niedefiniowalnego magnetyzmu.
Ostatecznie stanowiska naukowców co do obecności feromonów ludzkich są podzielone, jednak marketingowcy działają. Wystarczy przecież pogłoska, podbudowana chemicznymi rozprawami – by przekonać rynek do tego, że oferuje się produkt mający to „coś”, co rozpali zmysły każdej kobiety, co przyciągnie pożądany obiekt, co obiecuje rozkosz i daje poczucie męskości, mile łaskocząc ego.
Coś w rodzaju viagry w sprayu z efektem magnetycznego przyciągania.
AXE® odważnie odwołuje się do tego krzycząc „mężczyzno, kup nasz produkt, będziesz miał powodzenie takich kobiet jak w naszej reklamie, spójrz tylko”.
Spójrz, ta armia niewiast rozmaitych stylów, zawodów i preferencji pójdzie za Tobą na koniec świata. Rozpieści Twoją potencję, potarga zmysły.
Tylko kup nasz produkt, a nie produkt konkurencji. Tylko nasz produkt tak działa, pamiętaj!
wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: wysublimowana_emancypantka
avatar

O mnie
"Piękne kobiety pozostawmy mężczyznom bez wyobraźni" [M. Proust]
W serwisie od:
11.06.2007
Dodaj do znajomych

 
INNE OD wysublimowana_emancypantka
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje