Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Etyka businessu w świetle globalizacji
dodano 30.01.2008
Etyka nie jest niczym nowym. Wciągu wieków filozofowie, starając się rozgryźć postępowanie człowieka, stworzyli różne koncepcje etyczne prowadzące do wielu wniosków, w nawet sprzecznych zasad postępowania.
Biorąc pod uwagę wszystkie „za” i „przeciw” zdecydowanie opowiadam się za globalizacją, w której moralność i etyka jest wizytówką konieczną, bez której wielkie firmy nie znajdą nabywców na swoje produkty. To klient zadecyduje o kierunku globalizacji, choć może się wydawać, że do tego potrzebne są tylko pieniądze. To my zadecydujemy kto będzie rozgrywał gry na szachownicach. Droga do sukcesu w przyszłości globalizacji rynków wiedzie przez analizę dotychczasowych osiągnięć. Opierając się na zdobytych już doświadczeniach, będziemy budowali jeszcze silniejsze związki globalnych marek z człowiekiem. Mniej dostrzegali w nim konsumenta, bardziej istotę ludzką. Bardziej, niż przemawiać do portfela będziemy starali wnosić do życia nowe etyczne wartości. W nowym tysiącleciu musimy wykazać jeszcze więcej kreatywności. Standardowe metody badawcze nie mogą nam w tym wiele pomóc. Musimy być innowacyjni w wyszukiwaniu rzeczy, które rzeczywiście w dobie globalizacji gospodarczej mają dla ludzi znaczenie, oraz wiarygodni i uczciwi w naszych obietnicach. Globalizacja ma przed sobą obiecującą przyszłość i szanse na to, że urośnie w mądrą, etyczną siłę.
Czego sobie i przyszłym pokoleniom życzę.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW