Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
A po 69…ubierz się w dziewictwo
dodano 10.03.2008
Kraków. Miejski autobus. Godziny szczytu – ścisk, tłok, brak tlenu. Ludzie trzymają się siebie nawzajem, choć wszystkie uchwyty wolne. Tak, te uchwyty. Z hasłem reklamowym: "Dziewice, ręka w górę!".
Kontrowersyjna kampania reklamowa firmy odzieżowej House wywołała (i wywołuje nadal) burzę w polskich mediach i społeczeństwie. Prasa, Internet, outdoor – to pole działań dla firmy Artman, która korzystając z usług agencji reklamowej Koledzy Strategia Kreacja lansują nową, wiosenno-letnią kolekcję odzieży. Na zapowiadaną od tygodni prowokującą kampanię czekano długo, nikt jednak nie spodziewał się, że firma użyje do tego środków przywołujących skojarzenia religijne. Choć firma zaprzecza (- Promujemy jedynie twórczą seksualność), przedstawione na plakatach koraliki jak żywo przypominają różaniec. Niektóre billboardy z hasłem „Strzeż mnie, Ojcze” zostały umiejscowione w sąsiedztwie kościołów. Atmosferę podkręcają hasła „Pokój dziewic. Jak pukać, to palcem!”, „Znam 69 sposobów na zachowanie dziewictwa – a ty?”, „Dziewice, ręka w górę!” (umieszczane na uchwytach w autobusach i tramwajach). Cyfra 69 przy tym, jak uparcie zapewnia House, nie wzbudza w nich absolutnie żadnych skojarzeń erotycznych. - Powiązanie liczby 69 tylko z seksem oralnym to nieuprawnione uproszczenie – twierdzi Rafał Sajewicz z działu marketingu firmy Artman.
Na specjalnie utworzonej stronie internetowej virginity.pl znajduje się projekt Ustawy o promocji dziewictwa i miłości czystej na 69 sposobów. Jej autorzy, powołując się na wspólne dobro młodych ludzi, którzy pragną być czyści czerpiąc radość z uprawiania miłości, chcą m.in. by
- Rząd RP ufundował stypendia w wysokości 1000 złotych miesięcznie za każdy miesiąc pozostawania w cnocie dla osób które ukończyły 17 rok życia, aż do momentu osiągnięcia przez nie pełnoletniości. (Art. 1 § 1)
- Osoby które wytrwają w dziewictwie co najmniej 20 lat, otrzymały od państwa „emeryturę czystości” – świadczenie w nagrodę za dziewictwo w wysokości jednej średniej krajowej miesięcznie. (Art. 2 § 1)
Do Komisji Etyki Reklamy cały czas wpływają skargi. Dotyczącą one przede wszystkim obrazy uczuć religijnych katolików. Istnieje prawdopodobieństwo, że firma Artman będzie prawnie zmuszona zrezygnować z kampanii zanim się ona oficjalnie zakończy (co jest przewidziane na 31 marca b.r.).
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW