Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Wzrost znaczenia marketingu interaktywnego
dodano 31.03.2008
Od kilku lat można obserwować coraz dynamiczniejszy rozwój Internetu.
Typowa agencja interaktywna wykorzystuje takie narzędzia jak SEO oraz SEM. SEO oznacza Optymalizację Stron Internetowych pod kątem silników wyszukiwania. Chodzi o to aby typowi użytkownicy internetu, szukając interesującej ich treści (np. poprzez wyszukiwarkę google) natrafili na naszą stronę internetową, zainteresowali się jej zawartości oraz zadawali nam pytania odnośnie jej treści (która mogą być oferowane przez nas produkty lub usługi). SEM (Marketing Silników Wyszukiwania) polega natomiast na promowaniu naszej witryny lub bezpośrednio naszego produktu poprzez jak najlepsze uwidocznienie go nie w wynikach wyszukiwarek ale w treściach dodatkowych, takich jak reklamy boczne czy linki sponsorowane.
Poprzez stosowanie powyższych metod oraz dodatkowych strategii, które agencja interaktywna dopiera specjalnie pod wymagania klienta, możliwe jest znaczne zwiększenie zainteresowania naszym produktem oraz zmniejszenie samych nakładów na marketing.
Średnia konwersja (ilość osób, która po zobaczeniu reklamy zainteresowała się naszą firmą) w przypadku stosowania SEM wynosi ok. 10-20%. Oznacza to, iż na każde 1000 osób, które zobaczyły naszą reklamę, produktem zainteresuje się od 100 do 200 z nich. Konwersja w przypadku klasycznej reklamy telewizyjne czy choćby popularnego bilbordu, bardzo rzadko przekracza 5%, a głównym powodem jej małej skuteczności jest słaba segmentacja rynku (nie da się przedstawić bilbordu tylko wybranej grupie ludzi) oraz brak interakcji z potencjalnym klientem (który może by chciał zakupić nasz produkt, jednak ma odnośnie niego wiele pytań).
Wśród przedsiębiorstw powoli widać tendencję wzrostową, jeżeli chodzi o stosowanie marketingu interaktywnego oraz outsourcing strategii marketingowych do agencji interaktywnych. Trend ten jednak rośnie jeszcze powoli, gdyż firmy stosujące marketing klasyczny mają jeszcze opory przed przejściem na kampanie interaktywne, wystarczy jednak kontakt z przedstawicielem dobrej agencji interaktywnej aby rozwiać wszelkie wątpliwości.
Firmy te z reguły oferują spotkanie oraz analizę naszych potrzeb i zaproponowanie wstępnej strategi marketingowej zupełnie za darmo.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW