Start
Profil
Pino quizy
pino gry
o pino
Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie

Wzrost znaczenia marketingu interaktywnego

dodano 31.03.2008
Wzrost znaczenia marketingu interaktywnego

Od kilku lat można obserwować coraz dynamiczniejszy rozwój Internetu.



        Typowa agencja interaktywna wykorzystuje takie narzędzia jak SEO oraz SEM. SEO oznacza Optymalizację Stron Internetowych pod kątem silników wyszukiwania. Chodzi o to aby typowi użytkownicy internetu, szukając interesującej ich treści (np. poprzez wyszukiwarkę google) natrafili na naszą stronę internetową, zainteresowali się jej zawartości oraz zadawali nam pytania odnośnie jej treści (która mogą być oferowane przez nas produkty lub usługi). SEM (Marketing Silników Wyszukiwania) polega natomiast na promowaniu naszej witryny lub bezpośrednio naszego produktu poprzez jak najlepsze uwidocznienie go nie w wynikach wyszukiwarek ale w treściach dodatkowych, takich jak reklamy boczne czy linki sponsorowane.

        Poprzez stosowanie powyższych metod oraz dodatkowych strategii, które agencja interaktywna dopiera specjalnie pod wymagania klienta, możliwe jest znaczne zwiększenie zainteresowania naszym produktem oraz zmniejszenie samych nakładów na marketing.

        Średnia konwersja (ilość osób, która po zobaczeniu reklamy zainteresowała się naszą firmą) w przypadku stosowania SEM wynosi ok. 10-20%. Oznacza to, iż na każde 1000 osób, które zobaczyły naszą reklamę, produktem zainteresuje się od 100 do 200 z nich. Konwersja w przypadku klasycznej reklamy telewizyjne czy choćby popularnego bilbordu, bardzo rzadko przekracza 5%, a głównym powodem jej małej skuteczności jest słaba segmentacja rynku (nie da się przedstawić bilbordu tylko wybranej grupie ludzi) oraz brak interakcji z potencjalnym klientem (który może by chciał zakupić nasz produkt, jednak ma odnośnie niego wiele pytań).

 Wśród przedsiębiorstw powoli widać tendencję wzrostową, jeżeli chodzi o stosowanie marketingu interaktywnego oraz outsourcing strategii marketingowych do agencji interaktywnych. Trend ten jednak rośnie jeszcze powoli, gdyż firmy stosujące marketing klasyczny mają jeszcze opory przed przejściem na kampanie interaktywne, wystarczy jednak kontakt z przedstawicielem dobrej agencji interaktywnej aby rozwiać wszelkie wątpliwości.


Firmy te z reguły oferują spotkanie oraz analizę naszych potrzeb i zaproponowanie wstępnej strategi marketingowej zupełnie za darmo.

wróc do artykułów
 
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
Aby dodac komentarz należy się zalogować.
 
REKLAMA
 
UŻYTKOWNIK: pycior888
avatar

O mnie
W serwisie od:
28.05.2008
Dodaj do znajomych

 
INNE OD pycior888
 
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW
21.09.2009 10:24:34
02.06.2009 19:31:08
09.06.2009 18:03:13
27.04.2009 18:23:22
 
zobacz więcej
 
Społeczność Witamy w serwisie Pino.pl. Nasz serwis to

nowoczesny portal społecznościowy

w pełni tworzony przez naszych Użytkowników. Dołącz do naszej społeczności. Poznaj świetnych ludzi, kontaktuj się z nimi, baw się rozwiązując quizy, graj w gry, twórz własne blogi, pokazuj swoje zdjęcia i video. Pino.pl to serwis społecznościowy dla wszystkich tych, którzy chcą świetnie się bawić, korzystać z wielu możliwości i poznać coś nowego. Społeczność, rozrywka, fun, ludzie i zabawa. Zarejestruj się i dołącz do nas.
Pino
Reklama
O Pino
Polityka prywatności
Pomoc
Regulamin
Blog
Reklamacje
Kontakt
Polecane strony
Darmowy hosting
Playa.PL - najlepsze gry
Filmiki
Miłość
Prezentacje