Ithink.pl - Dziennikartstwo Obywatelskie
Wzrost znaczenia marketingu interaktywnego
dodano 31.03.2008
Od kilku lat można obserwować coraz dynamiczniejszy rozwój Internetu.
Na wstępie trzeba przeanalizować co faktycznie dana firma może zyskać poprzez promocję swojego produktu czy też swojej marki w Internecie. Po pierwsze Internet jest coraz popularniejszym medium, którego odbiorcami są osoby obu płci, w każdym wieku oraz z praktycznie każdego miejsca na świecie. Stan taki zawdzięczamy dynamicznemu rozwojowi technologii informatycznych oraz telekomunikacyjnych. Globalna sieć spycha również pozostałę media (gazety, telewizję oraz radio) na drugi plan, gdyż oferuje ich doskonałe substytuty. Wszystkie te czynniki sprawiają, iż Internet coraz prędzej staje się globalnym rynkiem zbytu dla produktów oraz marek.
Rynek internetowy jest rynkiem, który nie posiada żadnych granic wejścia oraz wyjścia i modelowo można go przybliżyć do utopijnego rynku konkurencji doskonałej. Przy niedużych nakładach oraz oryginalnych produktach można szybko na tym rynku zaistnieć i za jego pomocą trafiać do klientów, do których w przeciwnym wypadku byśmy nigdy nie dotarli. Jako, że rynek jest duży to głównym problemem jest jego segmentacja. Musimy znaleźć spośród wszystkich użytkowników, grupę do której ma trafić nasz produkt. Poszukiwanie tej grupy docelowej może być czasochłonne oraz kosztowne dla firm, które wcześniej z rynkiem interaktywnym nie miały żadnego kontaktu. Na szczęście powstały przedsiębiorstwa, które świadczą usługi pod szyldem „agencja interaktywna”.
Przed opisaniem działalności takiej firmy należy przybliżyć pojęcia marketingu interaktywnego. Klasyczny marketing jest nastawiony na sprzedaż produktu klientowi poprzez stosowanie takich środków jak: produkt, cena, miejsce, promocja. Te 4 elementy są częściami strategii Marketing Mix, który w dzisiejszych czasach jest najpopularniejszą strategią marketingową. Marketing interaktywny dodaje do tego modelu kolejny element, jakim jest „dialog z klientem”. Cała idea polega na tym aby na pierwszym miejscu nie stał sam proces sprzedaży produktu ale poznanie potrzeb klienta, podjęcie z nim dyskusji o tych potrzebach, a dopiero na końcu zaproponowanie mu sposobów na zaspokojenie tych potrzeb.
W tym miejscu wkraczają do akcji agencje interaktywne. Agencja taka przyjmuje zlecenie od klienta, który chce promować swój produkt za pośrednictwem sieci. Przedstawiciel firmy interaktywnej wchodzi w dialog ze swoim klientem, tak aby najlepiej zrozumieć jego potrzeby a następnie tworzy kampanię marketingową, która najlepiej przekaże ofertę danej firmy potencjalnym klientom rynku internetowego.
DODAJ SWÓJ KOMENTARZ
REKLAMA
ARTYKUŁY O PODOBNYM TEMACIE
zobacz więcej
5 NAJLEPIEJ OCENIANYCH ARTYKUŁÓW